Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

Slänger upp några bilder sen helgen

Image

Image

Image
Någon diskution om något vem vet vad?
Image
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

Jävlar va det gick! Kul som fan :D Hur har ni satt fast kameran i bilen?
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

RickardP wrote:Jävlar va det gick! Kul som fan :D Hur har ni satt fast kameran i bilen?

Antar att den sitter med ett Sugproppsstativ, finns att köpa på många internetsidor som t.ex cyberphoto osv :)
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

+1 på Fernis, följde med kameran :)
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ikväll så körde vi lite med dödsmaskinen aka 4 nyanser av blått, fast med gatdäcken.

Ringrostigt är nog bara förnamnet, men chassiet är inte 100% bilen uppförsig inte snyggt alla gånger, jävligt skumt.

Jag kan då lägga till listan att jag höll på att köra in i färjeterminalen, tur att bromsarna tar bra, annars hade dom haft en ny ingång.

Bror höll på plantera i herrgårdsvilla eller mur runt iaf, jävla bil till att inte göra som man vill hela tiden.

Vi måste undersöka det där, men roligt var det ändå!

:P
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Pyramidringsproblem som ett brev på posten, det gillar vi inte. 200kg holst motorsvets kanske??

Fler som haft problem? Efterdragit två gånger nu :(

Då motorn är kall, så pissar den kompression och e85 igenom evakueringskanalerna, fick ögona sprayade då jag tomvarva och tittade ner där :S

Men då den blir varm, så slutar det, Micke fick härda den på launchen medans jag kollade, den var tät.

Men nu efter att vi gjort stan, så är det svart kräks ut från kanalerna som runnit längsblocket.

Känns inte på prestandan iaf?

Sugit som fan.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Konstigt nog är det många som har problem. Men det är flera hundra som det funkar perfekt för. Men de funkar inte för spikningar, då lyfter toppen och det läcker. Vad har ni kört för tänding vid 1.5 bar? Lambda?

Funkar det från början så börjar det inte läcka utan anledning.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Den har ju tryckt sedan vi stoppa ihop den. Men när vi tvättat och städa blocket såg vi ju att det kom nytt hela tiden.

Ja den peakar på 1.5bar , 0.80 i stort sett hela registret. Lite magrare vid 3-3.500 vad jag vill minnas.

Får kolla tändningen då jag kommer hem. Inte värre än vad vi körde på 98okt.

Mvh
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Då är något knas. Var längesedan vi lyckas montera ihop någon som läcker. Riv av och kika, tar ju 15min med M20:)
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bra tid! Vad blev det för 60 fot på 10,26 repan?
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Fusk grabbar, ni har ju grymt medvind!


Skämt åsido, grattis till en grym bil och motor! :lol:
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

Bmwandreas wrote:Då är något knas. Var längesedan vi lyckas montera ihop någon som läcker. Riv av och kika, tar ju 15min med M20:)
Men det är så lite så ja överväger vad att göra.. det är inte så hela blocken blir svart utan det är lite olja just runt evakuerings spåren, och dom som vet hur stor dom är kan ju bilda sig en uppfattning hur mycket som smyger ut.
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kör i silikon i evakueringsspåren. Vi kör ju inte ens med de längre.
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Så länge den inte trycker komp i kylsystemet ät det väl inte så mycket att oroa sig för!
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Min är 100% tät, men jag har dock inga evakueringskanaler. Efterdragit en gång för länge sen :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Nisse Järnet wrote:Min är 100% tät, men jag har dock inga evakueringskanaler. Efterdragit en gång för länge sen :)
Din motor är magisk och räknas inte!
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Jonas: 1.56 i 60-fot var det den repan.

Mirre: Jo det måste ha varit medvinden, hoppas på mer i Sundsvall så Micke kan spaka till sig en 9 sec repa, vi får väl se hur det går, är ju en heldel att kapa.

Om folk numera kör utan evakuering så kan jag ju förstå att ingen hört om liknande problem, svårt att upptäcka annars?

Den blandar ju varken olja eller vatten, och trycket i kylsystemet är normalt efter hårdsnyt, så vi kommer inte att riva ännu.

Blir det inte värre får det vara, men det ska i vilket fall kollas upp, får mäta ringarna och spåren och se vad som hänt.

Mvh
Post Reply