Insanity e36 328 Turbo! Såld!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Insanity e36 328 Turbo! Såld!
Hallå..
Här kommer lite spec på mitt bygge samt lite bilder om nån är intresserad
Bästa Et 10.27 Bästa Speed 239.4
2009
------------------------------------------------------------------------
Kaross:
Bmw e36 Sedan -92
Motor:
M50B25 som är strokad med smidd vev och borrad till 2.8lit,
Smidda låg komps CP Pistons från Ppf,
Spm H-profil stakar
Stress borrat samt toppdeckat block,
Urfräst block med pyramidringar,
ARP-pinnbultat överallt,
PPF Stödgördel
Raceportad topp,
Mira fräst
Värre kammar,
Race ventilfjädrar,
6mm ventiler
PPF CrMo Retainers
Ombyggd oljepump.
Nya racekedjor
Egna motorfästen med ny lutning
Stumma Alu motorkuddar
Allt är balanserat och uppmätt…
Insug:
Special byggt aluminium insug av PPF
Accufab spjällhus
Alu vevhusvent, Green Cotton filter
Styrsystem:
Vipec V.44 7bar
Vag Tändspolar
Spridare:
1680@3bar Spridare
Bränslesystem:
Fuelcell i bak 40lit
3st Bosch 044 pumpar
PPF Y-kors
Aeromotive An10 bränslefilter
Aeromotive An10 Btr
PPF Fuelrail,
Stålomspunna slangar och An kopplingar till allt!
An10 matning och An6 Retur..
Turbo:
BorgWarner BullseyePower S475
PPF 60mm wastegate
PPF 50mm Dump
Grenrör/avgas:
Hembyggt pulssplitt grenrör i rostfritt med uttag för egt samt mottryck
5″- 4″ downpipe samt avgassystem oxå i rostfritt
Tryckrör:
3″ Aluminium
Intercooler:
PPF 600×300x100, 3″ anslutningar
Kylare:
Griffin aluminium kylare 610×480x75,
D1 aluminium exp kärl
Spal elfläkt
Låda:
M3 5vxl, förstärkt
Ombyggd och förstärkt M3 kardan av Svea
Kardan Ring
Koppling:
Tilton 2-skivig = 1000nm
Ombyggt och lättat m20 svänghjul,
Komplett koppling ink bultar & lameller 10kg
Bakvagn:
M3 3,2
Förstärkta diff fästen
M5 Nav
Adapter för större knutar
Special 128mm CrMo Knutar
Special sviktståls axlar
Förstärkta infästningar
Fjäderbensstag
Powerflex och egna delrin bussningar överallt
Grövre Krängningshämmare
Ombyggda M3 3,2 312mm Bromsar för att få på 15″ fälg
Egentillverkade fullt justerabara undre länkarmar
Ombyggda övre för att få plats med knutarna samt bortagen fjäder
Riktiga Coilovers dubbeljusterbara
Framvagn:
Orginal förutom fjädrar/dämpare och bussningar
M3 3,2 Bromsar 315*28mm
Inredning:
Full dragracing bur,
Toora Glasfiber stolar
6-punkts bälten
Div nödvändiga mätare
Orginal instrumentpanel
m.m m.m
Effekt: 830whp@906nm (på hjulen) Ca: 932hp@1015nm i motorn
Bästa Et än så länge 10.27@239,4
Sponsorer:
Jansson&Gotthardsson Bygg Entreprenad AB
Pure Performance Faktory
Obs.. Gamla bilder från 2007! Läs tråden för nyare!
Ett litet smakprov kan jag väll slänga in..
Orkar inte ladda upp alla bilder här oxå men för massvis med bilder och info besök :
http://www.insanity.se/page.php?page=Om%20BMW-Turbon
Bilder finns i galleriet Bmw Turbo 2006
Mvh Stefan
Här kommer lite spec på mitt bygge samt lite bilder om nån är intresserad
Bästa Et 10.27 Bästa Speed 239.4
2009
------------------------------------------------------------------------
Kaross:
Bmw e36 Sedan -92
Motor:
M50B25 som är strokad med smidd vev och borrad till 2.8lit,
Smidda låg komps CP Pistons från Ppf,
Spm H-profil stakar
Stress borrat samt toppdeckat block,
Urfräst block med pyramidringar,
ARP-pinnbultat överallt,
PPF Stödgördel
Raceportad topp,
Mira fräst
Värre kammar,
Race ventilfjädrar,
6mm ventiler
PPF CrMo Retainers
Ombyggd oljepump.
Nya racekedjor
Egna motorfästen med ny lutning
Stumma Alu motorkuddar
Allt är balanserat och uppmätt…
Insug:
Special byggt aluminium insug av PPF
Accufab spjällhus
Alu vevhusvent, Green Cotton filter
Styrsystem:
Vipec V.44 7bar
Vag Tändspolar
Spridare:
1680@3bar Spridare
Bränslesystem:
Fuelcell i bak 40lit
3st Bosch 044 pumpar
PPF Y-kors
Aeromotive An10 bränslefilter
Aeromotive An10 Btr
PPF Fuelrail,
Stålomspunna slangar och An kopplingar till allt!
An10 matning och An6 Retur..
Turbo:
BorgWarner BullseyePower S475
PPF 60mm wastegate
PPF 50mm Dump
Grenrör/avgas:
Hembyggt pulssplitt grenrör i rostfritt med uttag för egt samt mottryck
5″- 4″ downpipe samt avgassystem oxå i rostfritt
Tryckrör:
3″ Aluminium
Intercooler:
PPF 600×300x100, 3″ anslutningar
Kylare:
Griffin aluminium kylare 610×480x75,
D1 aluminium exp kärl
Spal elfläkt
Låda:
M3 5vxl, förstärkt
Ombyggd och förstärkt M3 kardan av Svea
Kardan Ring
Koppling:
Tilton 2-skivig = 1000nm
Ombyggt och lättat m20 svänghjul,
Komplett koppling ink bultar & lameller 10kg
Bakvagn:
M3 3,2
Förstärkta diff fästen
M5 Nav
Adapter för större knutar
Special 128mm CrMo Knutar
Special sviktståls axlar
Förstärkta infästningar
Fjäderbensstag
Powerflex och egna delrin bussningar överallt
Grövre Krängningshämmare
Ombyggda M3 3,2 312mm Bromsar för att få på 15″ fälg
Egentillverkade fullt justerabara undre länkarmar
Ombyggda övre för att få plats med knutarna samt bortagen fjäder
Riktiga Coilovers dubbeljusterbara
Framvagn:
Orginal förutom fjädrar/dämpare och bussningar
M3 3,2 Bromsar 315*28mm
Inredning:
Full dragracing bur,
Toora Glasfiber stolar
6-punkts bälten
Div nödvändiga mätare
Orginal instrumentpanel
m.m m.m
Effekt: 830whp@906nm (på hjulen) Ca: 932hp@1015nm i motorn
Bästa Et än så länge 10.27@239,4
Sponsorer:
Jansson&Gotthardsson Bygg Entreprenad AB
Pure Performance Faktory
Obs.. Gamla bilder från 2007! Läs tråden för nyare!
Ett litet smakprov kan jag väll slänga in..
Orkar inte ladda upp alla bilder här oxå men för massvis med bilder och info besök :
http://www.insanity.se/page.php?page=Om%20BMW-Turbon
Bilder finns i galleriet Bmw Turbo 2006
Mvh Stefan
Last edited by Insanity on 04 Jan 2013, 22:14, edited 37 times in total.
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
haha, ja den sitter kvar där sen jag hade gamla soppasytemet med vanliga gummi slangar, då stankt det bensin där bak å en doftgran gjorde susen på besiktningarna..
Ja ska köra på tullinge nästa helg den 26:e e det va?? Nu har jag ju fått toppen ihopsvetsad av ppf å ligger här nyplanad å fin så idag ska den ihop igen..
Mvh Stefan
Ja ska köra på tullinge nästa helg den 26:e e det va?? Nu har jag ju fått toppen ihopsvetsad av ppf å ligger här nyplanad å fin så idag ska den ihop igen..
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
över 200 visningar å ingen har nåt att säga..
Kul ställe det här..
Kul ställe det här..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Tackar.. alltid kul att höra att nån tycker om det man knåpat ihop..
Är inga problem med värmen, visst det blir skitvarmt men lacken har klarat sig i 3 år nu, men på plast kåpan har jag värme skydd av aluminium samma sak runt avgashuset på turbon..
Kan ha vart denna då den låter väldigt speciellt, beror nog på mitt hembyggda avgas å dämp..
Jag har lite film snuttar med lek samt endel från mantorp action meet.. Ska klippa ihop å kasta ut snarast möjligt..
Mvh Stefan
Är inga problem med värmen, visst det blir skitvarmt men lacken har klarat sig i 3 år nu, men på plast kåpan har jag värme skydd av aluminium samma sak runt avgashuset på turbon..
Kan ha vart denna då den låter väldigt speciellt, beror nog på mitt hembyggda avgas å dämp..
Jag har lite film snuttar med lek samt endel från mantorp action meet.. Ska klippa ihop å kasta ut snarast möjligt..
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Insanity.
Jag lär baar säga att först visste jag inet om ditt bygge så mycket tills jag av ejnh ren slump laddade hem filmen ifrån förra året o kollade på den.
Efter att jag ahde sett den en gång så kunde jag baar inet släppa monstret ur skallen.
Jag har säkert sett filmen 35 gånger nu o jag får lika stå päls varje gång
Det är bland hårigare saker jag har hört. o jag tycker att du gör ett Ut Märkt jobb på bilen
Jag lär baar säga att först visste jag inet om ditt bygge så mycket tills jag av ejnh ren slump laddade hem filmen ifrån förra året o kollade på den.
Efter att jag ahde sett den en gång så kunde jag baar inet släppa monstret ur skallen.
Jag har säkert sett filmen 35 gånger nu o jag får lika stå päls varje gång
Det är bland hårigare saker jag har hört. o jag tycker att du gör ett Ut Märkt jobb på bilen
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Linus wrote:läste ngt om 200hk gas vart e det undrar jag
haha, än så länge behövs det inte!
Svintoleffe: Tack tack.. Det värmer..
_Kalle_ : Blir nog inge görla för min del, å addes är inte klar än på ett tag heller.. Men men är den ihop tills 7 så kanske man puttrar ner än sväng om man tråkigt,,
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Vet faktiskt inte men den gick ruskigt bra, ändå har jag bara laddat 1,7 som max än så länge..
700+ i dagsläget skulle jag tippa på, det trodde ärtan oxå om man tittade på tidkortet..
Har inte förstärkt främre fästet nånting, däremot har jag kört av det 1 gång..
ps. min gick oxå av med gatdäcken på.ds
Mvh Stefan
700+ i dagsläget skulle jag tippa på, det trodde ärtan oxå om man tittade på tidkortet..
Har inte förstärkt främre fästet nånting, däremot har jag kört av det 1 gång..
ps. min gick oxå av med gatdäcken på.ds
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena