K-sport, berätta för en chassie dum.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
K-sport, berätta för en chassie dum.
Hallå!
Bror har ju K-sport på sin E30i och jag undrar lite hur man göra och hur funka?
Bak tex, där du kan både skruva på fjädern och på dämparn, höja och sänka alltså?
Samma sak fram, höjer man och sänker på dämparn stora skruvningarna där eller?
Jag har ingen koll på sådan här skit, men jag vet att min bil gick då rakt och fint då jag satte ihop den. Den här k-sport raketen går ju inte att köra trots hjulinställning.
Mvh
Bror har ju K-sport på sin E30i och jag undrar lite hur man göra och hur funka?
Bak tex, där du kan både skruva på fjädern och på dämparn, höja och sänka alltså?
Samma sak fram, höjer man och sänker på dämparn stora skruvningarna där eller?
Jag har ingen koll på sådan här skit, men jag vet att min bil gick då rakt och fint då jag satte ihop den. Den här k-sport raketen går ju inte att köra trots hjulinställning.
Mvh
Jag fattar inte riktigt. Du kan ju inte "höja" eller "sänka" dämparna du ställer hårdheten i dämpare och det kan du göra oavsett hur mycket fjädrarna är sänkta eller höjda. Så i teorin kan du åka med fjädrarna uppskruvade så högt du kan men ändå åka med dämparna på hårdaste eller mjukaste läget och tvärt om.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- GraveDigger
- Posts: 251
- Joined: 20 Jul 2009, 17:42
- Location: Lenhovda - Växjö
- Contact:
Yes, för att ställa hård/mjukhet används den långa insex åvanifrån.
bak ställde jag höjden på fjädrarna sen skruvade jag dämparna så att fjädringsvägen är i mitten i "viloläge"
fram sitter fjädrarna samma höjd som från fabrik och bara justerat igenom att skruva hela paket,
hoppas du blev lite klokare
bak ställde jag höjden på fjädrarna sen skruvade jag dämparna så att fjädringsvägen är i mitten i "viloläge"
fram sitter fjädrarna samma höjd som från fabrik och bara justerat igenom att skruva hela paket,
hoppas du blev lite klokare
Bmw 320 E30 -84 Goes M50 Operation
http://www.garaget.org/?car=143419
http://www.garaget.org/?car=143419
Haha nu fattar jag vad du tänkte på 

Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- GraveDigger
- Posts: 251
- Joined: 20 Jul 2009, 17:42
- Location: Lenhovda - Växjö
- Contact:
har inte tagit nånbild hur de ser ut på mitt annas hade det nog hjälpt 

Bmw 320 E30 -84 Goes M50 Operation
http://www.garaget.org/?car=143419
http://www.garaget.org/?car=143419
Det står i bestrivningen man får med att dämpare ska vara i mitten av sitt slagläge när bilen står nersänkt på marken. Iaf stoge det så till mina XYZ och skulle tro det är så till alla "kina" coilisar.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- GraveDigger
- Posts: 251
- Joined: 20 Jul 2009, 17:42
- Location: Lenhovda - Växjö
- Contact:
läste aldrig instruktionerna, tog nästan för givet kan ju inte funka så bra om dom är i botten/topp vid nersänkt :p så de stämmer säkert att de ska va så te k-sport med
Bmw 320 E30 -84 Goes M50 Operation
http://www.garaget.org/?car=143419
http://www.garaget.org/?car=143419
Står helt still nu.. Hur mäter man detta enklast?markus wrote:Det står i bestrivningen man får med att dämpare ska vara i mitten av sitt slagläge när bilen står nersänkt på marken. Iaf stoge det så till mina XYZ och skulle tro det är så till alla "kina" coilisar.

nu så står fjädern i bott och dämparen i kortaste läget. kanske är bra?

Sebastian Blomgren
Du sänker/höjer genom att skruva stora på benen ja, men alltså VARFÖR åker alla med coilisar på gata/bana? Helt meningslöst om man inte kan justera dom, som man bör göra på våg, å så lär man ställa om dom på alla banor man kör om dom ska göra nytta, nej, scyssta dämpare å riktiga sänkfjädrar så har man grym väghållning.
Coilisar i rent sänkningsyfte är ju helrätt, när utseendet kommer först å väghållning i andra hand.
På dragrace bil, klockrent.
Bara min tanke, man måste va duktig satan för å ha nytta av coilovers på en banbil.
Pizza
Coilisar i rent sänkningsyfte är ju helrätt, när utseendet kommer först å väghållning i andra hand.
På dragrace bil, klockrent.
Bara min tanke, man måste va duktig satan för å ha nytta av coilovers på en banbil.
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad