Då var det dags igen för ett E36 projekt efter E30in.
Var och köpte en bil med snurra i redan, dock väldigt/skit dåligt byggt. Fungerar inte ens. Tanken är att sätta ihop grejerna rätt och köra det med MS.
Recept:
M50B25 Vanos
Kina snurra int WG
SPA Grenrör
Megasquirt
Då var det dags och mecka!
Last edited by funten on 02 Sep 2010, 20:48, edited 8 times in total.
fick stanna mitt i nerplockningen eftersom han som skulle sälja karossen backade ur och nu står jag med skägget i brevlådan.
hittade sen en compact och ändrade min projektidee men hissade upp den och den var totalt rost angripen överallt, stått i saltbad? så det blev inget med det!
Panik nu! ingen som har en kaross stående utan motor?
har hänt lite grejer nu på senaste. Det gamla röret är nerplockat, har rengjort alla gängor i toppen samt satt i nya pinbultar.
svarvade mutter för bredbandslamdan med fin plugg.
gjort täckbricka på grenröret eftersom jag ska köra med intern WG.
imorgon blir det att bygga om turbon den var för stor så jag ska flytta WG.n 6cm och göra ett fäste. för att allt ska få plats o passa. Övrigt, svetsa om retur, fixa laddtrycksröret, titta på downpipen
Tryckrör, downpipe, avgassystem, uttag för bredbandslamdan förberedd.
Bommade lite i början, samt ett läckage insuget!, som ska fixas till. Kör nu med "Turbochip", tillfälligt för att starta upp och se så allt fungerade. Spannloss i 2an, bettade i 3an.
Ska montera MS i veckan hoppas jag på, går några timmar åt det!
antar att det är olja i stift hålet, olja leder inte ström utan isolerar ist. så bilen går lika bra endå.
men sen är de ju inte så ultimat direkt, bättre när de e rent och fräscht.
odd wrote:antar att det är olja i stift hålet, olja leder inte ström utan isolerar ist. så bilen går lika bra endå.
men sen är de ju inte så ultimat direkt, bättre när de e rent och fräscht.
nej det är/var vatten. mitten-plåten satt inte monterad mot torpeden så det har runnit rätt ner, och plast kåpan var inte på heller. :/