Vilket flyt Fick lagret idag från bmw. Det var mycket stöddigare än det andra mekopisset!
Nu har man rivit x antal gånger så man kan göra det i sömnen nästa gång tog en timme att sätta ihop allt så nu är bilen race-ready igen!
En annan rolig nyhet är att en 60 mm PPF wastegate är på väg hem som ska ersätta det förbaskade kinapisset!
Idag har jag kapat och svetsat om grenröret. För att få wastegaten närmre kollektorn.Och i hopp om att laddtrycket inte ska skena till 1.5 bar..så här blev det!
Blev lite bättre men laddet det vill fan inte ligga stabilt!
Provade dra 4an ut idag..Den går upp te 0,5 bar då hör man att wastegaten öppnar så går den sakta till 1 bar, sen hej hopp så skenar den till 1,5 bar! Har inget mottryck på w-gaten och så är fjädern väldigt snäll!
Någon med idéer?
På min kina wg så var det 2 styrningar ihoppressade till en. Och dom linjerade inte direkt. Körde rent med en borr i styrningen sen funkade det klockrent.
Men mitt grenrör hade avskilda pipor hela vägen från kollektor till wg tallrik
Den är byggt 6 in symetriskt med 42.4 rör. 48.3 girat 90 grader rakt in. allt slipat. En vinkel ändring och gå upp i rör hade förmodligen vart på sin plats. plocka bort!
Jag får ta bort grenröret helt enkelt ska bara vänta in PPF wastegaten först!
Har provat med kralligare fjäder men laddtrycksstyrning borde man väl inte pilla med förens man har stabilt laddtryck!?!