Bilder: Flattrack på Smedernas GP-Bana
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bilder: Flattrack på Smedernas GP-Bana
nu har vi kört en träningsdag i FlatTrack, en sport vi hoppas ska bli stor även i lilla sverige.
hur är fästet me såna där däck på 2 hjulingarna? måste man ha sånna enligt reglementet?
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Vi har satt som krav att köra trail eller speedwaydäck för att banan ska hålla så bra som möjligt, fästet är lagom för att ställa ut bakre delen av hojen.
Det som inte framgår av bilderna eftersom det var en träningsdag är att under tävling så kommer vi släppa 12 hojar i varje heat och 9 crosskart i sina heat.
Det som inte framgår av bilderna eftersom det var en träningsdag är att under tävling så kommer vi släppa 12 hojar i varje heat och 9 crosskart i sina heat.
ok. ja de sliter väll hårt me crossdäck.ser rätt kul ut allafall.
[quote="Hansa"]påminner lite om nått som heter "backtävling" tycker jag ![/quote
hur då?
hur då?
Min morbror har vart SM-Mästare i backtävling från 99 till 2006 då han sluta, avdankade crossåkare kan ju inte bara sluta med motorcrossen =) , Dock tror jag det va 01 eller 02 då hojjen strulade så han kom bara tvåa det året!
det heta ju backtävling men lustigt nog var det inte allt för ofta dom just körde upp för en backe! =)
det heta ju backtävling men lustigt nog var det inte allt för ofta dom just körde upp för en backe! =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Coolt!!då kanske han ska köra ullna hos ossHansa wrote:Min morbror har vart SM-Mästare i backtävling från 99 till 2006 då han sluta, avdankade crossåkare kan ju inte bara sluta med motorcrossen =) , Dock tror jag det va 01 eller 02 då hojjen strulade så han kom bara tvåa det året!
Backe är fränt!
Det tror jag inte han ska, för han har slutat köra nu =)DanneÅ wrote:Coolt!!då kanske han ska köra ullna hos ossHansa wrote:Min morbror har vart SM-Mästare i backtävling från 99 till 2006 då han sluta, avdankade crossåkare kan ju inte bara sluta med motorcrossen =) , Dock tror jag det va 01 eller 02 då hojjen strulade så han kom bara tvåa det året!
Backe är fränt!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
SyndHansa wrote:Det tror jag inte han ska, för han har slutat köra nu =)DanneÅ wrote:Coolt!!då kanske han ska köra ullna hos ossHansa wrote:Min morbror har vart SM-Mästare i backtävling från 99 till 2006 då han sluta, avdankade crossåkare kan ju inte bara sluta med motorcrossen =) , Dock tror jag det va 01 eller 02 då hojjen strulade så han kom bara tvåa det året!
Backe är fränt!
Nja, bara man inte har ställt den för mjukt.RickardP wrote:Bara en tanke, men är det inte svårt att åka på ställ med en cross hoj?
Med tanke på bakfjädringen. En speedway cykel är väll helt stum.
Har man en för mjuk fjädring så blir det ganska läskigt, men med en hådare så blir det bra flyt