Bäckis wrote:
Inga hemlisar här. Jag kan inte själv, och Ärtan har väl ingen lust. Ska ta lite schyssta bilder snart, men just nu är toppen av pga en sprucken titan retainer. Nya CrMo ska i nästa vecka så om 1-2 veckor är den förhoppningsvis körbar igen.
ehh... 10.000+ rpm?? eller nåt fel på titanen i den retainer?
Var beg retainers som jag hade låg, men igår plockade jag i nya CrMo retainers, och dom passade så smutt. Finns för övrigt att köpa nu
De alu vi tidigare kört spricker aldrig, men en aluretainer är för race och går således inte hur länge som helst utan knastren äter sig ner med tiden. Därför tyckte vi att det var bäst att ta ett material som inte slits och inte spricker i fortsättningen.
det borde lagas retainers av nån sorts metall men vete fan vad den heter nu? jag har åtminstone sån i ryggen och det är slitstarkt men vet inte om det skulle ha livsläng i en bil? nåjaa men hoppas det blir super då du har ihop det
Heter det inte incornell? Har inte det mer värmebeständiga egenskaper?Används ju som värmesköld på rymdfärjor och insidan av kärnkrafts reaktorer mm! Kanske är jävligt slitstarkt också?! Nån som har 100 koll?