Montering av MLS-toppackning

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

AcFreaker wrote:Ja kommer prova montera MLS.

Orginalpackning på Ickevanos räcker en bit men inte till mer än 0.5-0.7 i ladd va ja läst. Sen är där en ickevanos maskin i hässleholm som pajat en kolv så helst vill ja ha kompsänkt plus man kan plocka mer effekt med kompsänkningen gjord med,
Jag körde hela förra sommaren och även lite nu iår med orginalpackning och utan kompsänkning med som minst 1.0bar och 500hk
Det har också funkat problemfritt, gått ca 500-1000mil så.
Sen handlar allt om lite tur ochså :)
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

AcFreaker wrote:
Söderling wrote:
AcFreaker wrote:Ja kommer prova montera MLS.

Orginalpackning på Ickevanos räcker en bit men inte till mer än 0.5-0.7 i ladd va ja läst. Sen är där en ickevanos maskin i hässleholm som pajat en kolv så helst vill ja ha kompsänkt plus man kan plocka mer effekt med kompsänkningen gjord med,
Jag körde hela förra sommaren och även lite nu iår med orginalpackning och utan kompsänkning med som minst 1.0bar och 500hk
Det har också funkat problemfritt, gått ca 500-1000mil så.
Sen handlar allt om lite tur ochså :)
Ok icke vanos lr? med E85 då?
Japp, både icke vanos och E85. Har vart uppe på 1.4-1.5bar som mest, men det är vid enstaka race.
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Det ser la bra ut det där det kommer alltid ut lite lim från packningen så där. Varmkör ordentligt sen efterdrar du en gång till sen ska det bara vara att gasa.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Som sagt har runnit lite på min med..Inge fara :)
Grefven

Post by Grefven »

På m50 bhöver man väl inte ut med kammarna för att efterdra? Finns väl hylsor som får plats.
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

AcFreaker wrote:
Grefven wrote:På m50 bhöver man väl inte ut med kammarna för att efterdra? Finns väl hylsor som får plats.
Finns 3/8-hylsa man kan få ner me 3/8 förlängare men frågan e om en sån hylsa pallar 120nm? har inte hittat nån ½tum som man får ner mellan väggarna i kamaxelbryggan
Det finns en hylsa som passar. Man kan köpa den på Mekonomen. Sen tar man pyttelite med vinkelslipen på hylsan så är det löst. Då kommer du lätt i genom kamhuset osv osv !
Grefven

Post by Grefven »

TreLingon wrote:
AcFreaker wrote:
Grefven wrote:På m50 bhöver man väl inte ut med kammarna för att efterdra? Finns väl hylsor som får plats.
Finns 3/8-hylsa man kan få ner me 3/8 förlängare men frågan e om en sån hylsa pallar 120nm? har inte hittat nån ½tum som man får ner mellan väggarna i kamaxelbryggan
Det finns en hylsa som passar. Man kan köpa den på Mekonomen. Sen tar man pyttelite med vinkelslipen på hylsan så är det löst. Då kommer du lätt i genom kamhuset osv osv !

det hade ju varit värt att få en hylsa gjort i värsta fall. för det är ju en hel kvälls jobb att efterdra annars.
Grefven

Post by Grefven »

det kryllar ju av m50 här på forumet så ivars eller någon annan som har svart bälte i topplyft lär ju kunna svara på hur de gjort.
Post Reply