nåt nytt för dgyldmark att bygga?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nemesis_turbo
Grefven wrote:gyldmark byggde en sån för att kunna tända på riktigt sur ved. men vedhögen blåste iväg för dan vet inte vad ordet lagom betyder.
Go big or Go home!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
tips: ha 100 koll på bränslet. Vid ett tillfälle skenade den,slog av allt bränsle och slängde mig för livet. Redig matar ledning/pumpar och ebk så är 4m skärlågar absolut inga problem.
grannen har några polacker som stängslar och bygger dagarna i ända, de släppte vad dom hade och tog skydd bakom husen när den skenade.
grannen har några polacker som stängslar och bygger dagarna i ända, de släppte vad dom hade och tog skydd bakom husen när den skenade.
- m_ellisson
Hahahaa helvete!dgyldmark wrote:tips: ha 100 koll på bränslet. Vid ett tillfälle skenade den,slog av allt bränsle och slängde mig för livet. Redig matar ledning/pumpar och ebk så är 4m skärlågar absolut inga problem.
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
dgyldmark wrote:tips: ha 100 koll på bränslet. Vid ett tillfälle skenade den,slog av allt bränsle och slängde mig för livet. Redig matar ledning/pumpar och ebk så är 4m skärlågar absolut inga problem.
haha. Kan du inte bygga en sådan igen så man kan få
komma ner och kolla.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Har funderat länge på att bygga en sådan men har dock inte den blekaste om hur saker o ting skall kopplas osv.
Om jag förståt nåt rätt så pumpar man in luft i avgashuset så att den roterar och tilsätter bränsle innan avgashuset? Och tänder strax efter avgashuset?
kanske lika bra o köpa sig en fet jäkel o börja bygge? skulle vara effektivt nog att värma lite saker.. Hmm..
Om jag förståt nåt rätt så pumpar man in luft i avgashuset så att den roterar och tilsätter bränsle innan avgashuset? Och tänder strax efter avgashuset?
kanske lika bra o köpa sig en fet jäkel o börja bygge? skulle vara effektivt nog att värma lite saker.. Hmm..