BusE´s m535 Turbo PPF H.O (SÅLD!)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Criser-X
Posts: 70
Joined: 19 Oct 2006, 22:12
Location: Sollentuna

Post by Criser-X »

fan va skyst, han kommer säkert att flina i minst 2 dar till! :lol: :lol:
User avatar
Clew
Posts: 662
Joined: 21 Nov 2005, 21:32
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Clew »

Här kommer bänkpapper:
Image

584whp/776wnm vid 1.8bar som dock sjunker mot 1.6bar på slutet pga. för liten turbo. 340whp på grundladd, dvs 0.7bar.

Jag har filmat massor, så jag ska bara klippa lite grann sen kommer den ut!

Tycker det är dags att ägaren kommenterar lite nu :P
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Grattis! :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
BusE
Posts: 1261
Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna

Post by BusE »

Måste börja med o tacka både bäckis och Ärtan för att dom kunde klämma in mig på mappning,support och en helt kanon dag! NI E GRYMMA!

584whp 776nm vid 1.8bar och 6500varv vart det, turbo botnades, skulle väll vart mer kanske med trimkam då jag kör med orginalkam!

Allt flöt på hur fint som helts helt oroligt.

angående munngiporna så är dom uppe i öronen fortvarande och lär vara det i några dagar minst.

lite film klipp kommer när clew har klippt filmen då det filmades hela dagen.

Nu väntar jag bara att det blir torra vägar så blir det snyt ON!

mvh / Grymt lycklig BMW m30 turbo ägare!
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Dra inte för mkt på varvstopp(lätt hänt när det tokspinner på 2an jämt)! jag hann köra 70 mil på 2 topp packningar och en kil i framkant :) hehe

Vill se snytar film!! du har inte öppen wastegate va?
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
BusE
Posts: 1261
Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna

Post by BusE »

Pimplaren wrote:Dra inte för mkt på varvstopp(lätt hänt när det tokspinner på 2an jämt)! jag hann köra 70 mil på 2 topp packningar och en kil i framkant :) hehe

Vill se snytar film!! du har inte öppen wastegate va?
Bilen låter riktigt snällt på varvstopp,slår inte så där hårt, nej kör inte öpen wastegte, den går ner fint 3½ downpipen.

snytar film kommer att komma :D
User avatar
Clew
Posts: 662
Joined: 21 Nov 2005, 21:32
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Clew »

Måste också ge PPF och ärtan speciellt credd för support och mappning, inte för att det behövdes support men ändå haha.

Helt otroligt hur bra allt flöt på idag, inte ett enda strul.
Mest tack vare Vipec, har aldrig hållt på med ett mer genomtänkt och väl fungerande sprut!
User avatar
BusE
Posts: 1261
Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna

Post by BusE »

Clew wrote: Mest tack vare Vipec, har aldrig hållt på med ett mer genomtänkt och väl fungerande sprut!
Instämmer till 100%!
User avatar
///Peter
Posts: 632
Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo

Post by ///Peter »

BusE wrote:
584whp 776nm vid 1.8bar och 6500varv vart det, turbo botnades, skulle väll vart mer kanske med trimkam då jag kör med orginalkam!
Det låter som fantastiskt bra effekt på 1.8 bar med tanke på både orginalkam samt liten volym, vad ligger den på 3.1-3.2 liter med 80mm i slag?
Peter AK
Tokyo / Stockholm


Image

Special thx to Mr J and Micke B


Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
User avatar
BusE
Posts: 1261
Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna

Post by BusE »

///Peter wrote:
BusE wrote:
584whp 776nm vid 1.8bar och 6500varv vart det, turbo botnades, skulle väll vart mer kanske med trimkam då jag kör med orginalkam!
Det låter som fantastiskt bra effekt på 1.8 bar med tanke på både orginalkam samt liten volym, vad ligger den på 3.1-3.2 liter med 80mm i slag?
japp 80mm slag, den ligger nånstans mellan 3.1-3.3 liter max.

får se i vinter om man har tråkigt om det åker i en vassare kam och en större turbo handlas :D
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Är du säker på att det är en originalkam? Vi har kört 3,5 maskiner som gett mindre med samma ladd trots större volym.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Clew
Posts: 662
Joined: 21 Nov 2005, 21:32
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Clew »

Bäckis wrote:Är du säker på att det är en originalkam? Vi har kört 3,5 maskiner som gett mindre med samma ladd trots större volym.
Det är hela toppen från gyldmarks "hajen" om jag fattat det rätt.
Tycker också den ger bra effekt för att vara snäll kam och ~3.2liter.

Nån som vet lyft på originalkammen? Är ju lätt att mäta upp och jämföra lyftet iaf.
User avatar
///Peter
Posts: 632
Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo

Post by ///Peter »

Bäckis wrote:Är du säker på att det är en originalkam? Vi har kört 3,5 maskiner som gett mindre med samma ladd trots större volym.
Thats my point! :o
Peter AK
Tokyo / Stockholm


Image

Special thx to Mr J and Micke B


Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
User avatar
BusE
Posts: 1261
Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna

Post by BusE »

Det var nån som köpte toppen av Dan, jag köpte den sen och han sa att det var orginal kam. Dan vet nog bäst om det e orginal kam eller inte men tyckte när toppen var i bitar att det såg ut som en orginal kam.

mvh.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)

PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)

Joni Alatalo
0739-250242
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

BusE wrote:Det var nån som köpte toppen av Dan, jag köpte den sen och han sa att det var orginal kam. Dan vet nog bäst om det e orginal kam eller inte men tyckte när toppen var i bitar att det såg ut som en orginal kam.

mvh.
Lär ju stå ngt nr på kammen.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Post by Tjottirotti »

Gyldmark lär väl veta? grattis till gott mos
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Tjottirotti wrote:Gyldmark lär väl veta? grattis till gott mos
Även om Dan vet så kanske de är bytt kam då det är 2st ägare efter Dan.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Post Reply