http://www.lowbudgetrides.com/forum/
Dock låter det inte som att ditt problem är relaterat till mappning.
2st SERIE kopplade 1680cc spridare ska inte behöva förkopplingsmotstånd för att hålla ner spridar strömmen. Lös detta samt använd inj offst förval för 2st serie kopplade 1680cc spridare.
Detta måste dom som sålt grejorna kunna hjälpa dig med.
Mvh Marci
nira på csb, startar svårt, HJÄLP
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
Just nu har jag inte 1680 spridarna utan några ljusgröna (volvo 940 turbo) Och det är som så att dom är på lägre ohm än 1680 spridarna... så då behövdes motstånd... Hittade nämligen i nirat ett ställe där det stod injector current tror ja.. och en låg närmare 4.5A... Med motstånd landede den på runt 2A och då fick jag livs tecken på motorn...
MVH Robin
Du får ursäkta mig men för mig låter det som att du inte vill ha någon hjälp alls då du inte lyssnar på vad andra säger utan gör som du tror.
Tomgångs motor? Varför?
Svårstartad? Har du ställt in rätt priming och cranking puls vid olika vatten och luft temp? Kompenserar du i Warmup när motorn är kall?
Sen snackar någon om accpump, har du ställt in det? Det gör att den svarar på snabb gaspådrag.
Har du en bredbanslambda inkopplad så att du kan se blandningen så att den får rätt mängd soppa?
Ställ tändningen rätt!!! Ska visa samma grader i datorn som på veven (15grader på tomgång, 35grader vid fullgas), kolla så att graderna följer likadant i datorn medan du varvar. Ställ in dwell tiden rätt. typ 5.0 när du crankar och 3,5 running.
Det det finns garanterat NIRA manual på nätet, sök
Allting ska stämma först , sen provkör du.
Det är inte bara att montera sprut och tro att det kommer fungera...
Jag har en csb som går på Megasquirt v3, parallell kopplade 1680cc spridare, E85, utan tomgångsmotor och jag tycker att den svarar helt ok.
Tomgångs motor? Varför?
Svårstartad? Har du ställt in rätt priming och cranking puls vid olika vatten och luft temp? Kompenserar du i Warmup när motorn är kall?
Sen snackar någon om accpump, har du ställt in det? Det gör att den svarar på snabb gaspådrag.
Har du en bredbanslambda inkopplad så att du kan se blandningen så att den får rätt mängd soppa?
Ställ tändningen rätt!!! Ska visa samma grader i datorn som på veven (15grader på tomgång, 35grader vid fullgas), kolla så att graderna följer likadant i datorn medan du varvar. Ställ in dwell tiden rätt. typ 5.0 när du crankar och 3,5 running.
Det det finns garanterat NIRA manual på nätet, sök
Allting ska stämma först , sen provkör du.
Det är inte bara att montera sprut och tro att det kommer fungera...
Jag har en csb som går på Megasquirt v3, parallell kopplade 1680cc spridare, E85, utan tomgångsmotor och jag tycker att den svarar helt ok.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
En vissförhoppning att jag skulle kunna få en stabilare tomgång med en tomgångs motor...
Tändningen står rätt så när som 1 grad på tomgång... har ej kollat på varv...
Har pysslat med priming och cranking men inte hittat rätt... ska jobba mer med det... ska kika i varmup och börja kompensera där..
Har ej bradbandslambda, utan en vanlig smallband...
Tändningen står rätt så när som 1 grad på tomgång... har ej kollat på varv...
Har pysslat med priming och cranking men inte hittat rätt... ska jobba mer med det... ska kika i varmup och börja kompensera där..
Har ej bradbandslambda, utan en vanlig smallband...
MVH Robin