V12 turbo.

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
spaps
Posts: 84
Joined: 20 Nov 2005, 20:43
Location: Markaryd

Post by spaps »

Helt SJUKT!!!

Många timmar nerlagt där
svettas bara jag tänker på det
User avatar
FoX
Posts: 1794
Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by FoX »

e30 med v12:a i.. gott om plats :shock: .. men kanske inte ska klaga så mycket
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
User avatar
camata
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 16:23

Post by camata »

Så här kan man ju också göra...
http://www.volny.cz/bmw750ial/22.jpg
User avatar
hoek
Posts: 38
Joined: 22 Nov 2005, 00:18
Location: jakobstad (FIN)

Re: V12 turbo.

Post by hoek »

Dessutom en E30 med V12 biturbo i..
http://forum.lazzat.se/attachment.php?a ... ntid=13640[/quote]

Det är ju saku´s projekt (640hp/803Nm) --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=52022
porsche som backup/vinterbil...
Olof.B
Posts: 289
Joined: 06 Apr 2006, 18:59
Location: Stockholm

Post by Olof.B »

Mycket mos, frågan är hur bra viktfördelningen blir om man kastar i en v12:a i en e30...
User avatar
hoek
Posts: 38
Joined: 22 Nov 2005, 00:18
Location: jakobstad (FIN)

Post by hoek »

m20 väger tydligen ca 120 kg utan kringutrustning och m70 ca 155 kg. 12an är ju helaluminium så den är tydligen inte så tung som den ser ut (+2 x turbosystem med allt som hör till förståss) men en M5 motor med motsvarande utrustning lär inte vara mycket lättare och de är ju accepterade här.. :D
porsche som backup/vinterbil...
User avatar
camata
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 16:23

Post by camata »

Annars känns det som att viktfördelningen är något i stil med Opel Manta... :lol:
Post Reply