BmwFredrik wrote:Dr:mengele va en läkare under andra världskriget som utförde grymma/sjuka tester på fångarna i Auswicths
Mengeles fader ägde en fabrik som tillverkade jordbruksmaskiner. Fabriken existerar ännu och drivs av Josef Mengeles son Rolf Mengele, är säkert därför det stod så på maskinen.
nu har äntligen det börjat hänt lite grejer i fabriken hemma hos Eriksson
införskaffade mig en ny bil här i veckan av sjöbba här på forumet..
orkar inte med rostlagning
hoppas nu detta blir ett litet start skott för mig solen har börjat värmt och skruvar känslorna bara flödar
ska hjälpa polarn med hans e21 före besiktningen så han kan lägga i sin rova!!
Vet du vad det är för tjomme som har byggt "dom där" insugen? Tycker det ser exakt ut som det jag har lagat till Axel.
Axel har en orange E30 här i stan, hade sånt insug på sin gammla motor. Det skulle ju hålla skitbra för 2 bar hade byggherren lovat. Axels var spräckt på flera ställen efter att ha laddat 1,4 bar. Jag har lagat det två ggr. Sist svetsade jag pinnar i det för att det skulle hålla.
Det ser inte för roligt ut invändigt runt trattarna kan jag lova. Axels trattar var bara punktade mot runnerserna och det var glipor och hade bränt hål på flera ställen. Matchportningen mot original flänsen såg också bedrövlig ut tyvärr.. I hans fall hade nog original insug gett mer effekt tyvärr..
Om ditt ser likadant ut så hoppas jag det var billigt i alla fall..
En glad nyhet är väl att den nya ägaren till den motorn körde 11,4? på Emmaboda.
Vet du vad det är för tjomme som har byggt "dom där" insugen? Tycker det ser exakt ut som det jag har lagat till Axel. Axel har en orange E30 här i stan, hade sånt insug på sin gammla motor. Det skulle ju hålla skitbra för 2 bar hade byggherren lovat. Axels var spräckt på flera ställen efter att ha laddat 1,4 bar. Jag har lagat det två ggr. Sist svetsade jag pinnar i det för att det skulle hålla.
Det ser inte för roligt ut invändigt runt trattarna kan jag lova. Axels trattar var bara punktade mot runnerserna och det var glipor och hade bränt hål på flera ställen. Matchportningen mot original flänsen såg också bedrövlig ut tyvärr.. I hans fall hade nog original insug gett mer effekt tyvärr.. Om ditt ser likadant ut så hoppas jag det var billigt i alla fall..
En glad nyhet är väl att den nya ägaren till den motorn körde 11,4? på Emmaboda.
Lycka till med bygget!
en kille i hofors har gjort det åt mig, tråkigt om det blir som du säger isåfall får jag väl slänga på orginal eller köpa ett riktigt från ppf
Hur gick det med delarna du köpte av mig då? fick du till skärmen??