Modifiering av diffverkan
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Modifiering av diffverkan
Modifiering av diffverkan.
Last edited by Carlee on 10 Apr 2013, 21:08, edited 12 times in total.
Re: Modifiering av diffverkan BMW M3,M5,Z3M osv
Äntligen!!!!!
Nu kanske jag slipper sura miner, från dom som frågar mig om inte jag kan "schimsa/förspänna" deras diffar så dom får Motorsportdiffen , och jag svarar med att "njaa.. Riktigt sååå enkelt är det icke".
Ser möe fint ut, har några 188:or liggandes som behöver en omgång, om dom nu är villiga att betala vill säga.
Hör av mig när jag fått kontakt med vederböriga diffinnehavare.
Mvh//Tobbe P
Nu kanske jag slipper sura miner, från dom som frågar mig om inte jag kan "schimsa/förspänna" deras diffar så dom får Motorsportdiffen , och jag svarar med att "njaa.. Riktigt sååå enkelt är det icke".
Ser möe fint ut, har några 188:or liggandes som behöver en omgång, om dom nu är villiga att betala vill säga.
Hör av mig när jag fått kontakt med vederböriga diffinnehavare.
Mvh//Tobbe P
Fisåkare: Hehe gör så du. Du är välkommen
Franzén: Det smidigaste är om man får "tryckringarna" och axlarna skickade, det blir ingen isärplockning av mig och frakten lär också bli billigare. Är man osäker på hur detta ska monteras isär och senare ihop så kan jag givetvis hjälpa till med detta. Men tar nån extra hundring för detta beroende på hur mycket som ska plockas ner.
Edit: Ramperna kontrollmäts efter bearbetning så att vi vet att de fungerar som det är tänkt.
MVH
Franzén: Det smidigaste är om man får "tryckringarna" och axlarna skickade, det blir ingen isärplockning av mig och frakten lär också bli billigare. Är man osäker på hur detta ska monteras isär och senare ihop så kan jag givetvis hjälpa till med detta. Men tar nån extra hundring för detta beroende på hur mycket som ska plockas ner.
Edit: Ramperna kontrollmäts efter bearbetning så att vi vet att de fungerar som det är tänkt.
MVH
- JMK Racing
Detta låter intressant, hör av mej..
Magnus /// Kristiansson
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
TreLingon wrote:En renovering på en m3 e36 diff kostar ?
Byta lameller spänna upp och allt som skall göras.. osv osv osv...
Så den blir som ny
Mvh Peter
Hej!
Renoverar inte hela diffen i sig annat än jag byter lameller, mellanläggsplattor om de är slitna och gör nya ramper i tryckringarna.
Sysslar du med banåkning rekommenderar jag 30/45 vinklarna och till drifting eller om man vill ha en aggresivare diffverkan 30/30, den sistnämda har samma vinklar och fungerar på exakt samma sätt som BMW's motorsportdiffar.
MVH
Last edited by Carlee on 14 Jan 2014, 15:01, edited 1 time in total.
TreLingon wrote:Tack för svaret !
Bor du i Uppsala så lämnar jag diffen där ?
Bor i Västerås.
Hör av mig om det blir intressantare tider och när min nuvarande bakvagn och diff rasar
Ok!
Gör så du
Last edited by Carlee on 31 Mar 2011, 17:44, edited 1 time in total.