Känner att jag nu tappat intresset totalt för denna hobby och kommer att sälja bort allt vad bmw turbo heter och ägna mig åt vin kvinnor och sång.
Skämt åtsido, var och hämtade M3 plåt igår som kapats på nån M3 nån gång i tiden så den plåten får nytt liv i min kärra
98mil i 328an blev det, tyvärr fick en kompis ta med sig en av bakskärmarna då 328an inte svalde alltihop på en gång.
Sjukt vad snålt 328an går, det verkar omöjligt att pressa upp den i litern/mil, körde på bra med massa fullgasomkörningar och inbromsningar vid fartkameror, sen acc till 130-140 igen på med farthållare ändå fick jag bara i 45l på 51mil det e fan bra.
Fördelen med plåten är att det vart kapat inne hjulhusen med bra marginaler så man slipper svetsa och joxa mot skärmkanterna. Till påsk skall jag börja kapa upp bilen
blir till att köpa in en sån här
Last edited by Thörn on 11 May 2010, 13:07, edited 1 time in total.
Håller på och fräser/borrar bort punktsvetsarna i skärmarna jag köpt, Fyyy fan vad segt det är, dessutom åker jag ju på och göra det 2gånger då jag får borra bort dom befintliga på bilen också.
Det lär ta lite tid att få ihop det.
Skall passa på att göra den något bredare än en vanlig M3, kanske 1.5-2cm per sida med avestametoden
Före farbror vinkel kom förbi
huj huj
Inte mycket med rost på bilen, egentligen, det som är e synliga blämmor med ytrost då jag inte tagit hand om smårepor, skav som jag borde, skönt med bilar som rullat i USA.
huj vad det gick undan
Riktigt grisjobb att fräsa bort punktsvetsar, var rätt bra att få isär därnere då det faktiskt började komma rost i innerkanten på den gamla skärmen, trots att den såg fin ut på utsidan...gamla bilar
smack
kapish
Last edited by Thörn on 20 Apr 2010, 13:26, edited 4 times in total.
Tänkte bygga om C-stolpe och resten också, såg att Robbz hade problem med C-stolpe plasten från ACM att få på den, han fick kapa upp befintlig c stolpe för att det skulle passa, någon som gjort den operatioen här också?
Thörn wrote:Tänkte bygga om C-stolpe och resten också, såg att Robbz hade problem med C-stolpe plasten från ACM att få på den, han fick kapa upp befintlig c stolpe för att det skulle passa, någon som gjort den operatioen här också?
Jag gjorde samma operation fast med original-plåt då, 100% passform vill jag lova.
Har hittat den på nån tysk gmbh men fattar inte om den inte finns tillgänglig. Nu e den beställd iallafall, 4000 med frakt går den på (lägre moms i tyskland)
Har hittat den på nån tysk gmbh men fattar inte om den inte finns tillgänglig. Nu e den beställd iallafall, 4000 med frakt går den på (lägre moms i tyskland)
Såhär skall det se ut när det blir klart
Funderat lite på andra sidokjolar än orginal M3, gillar stuket dom har på evo
Men är lite osäker hur de skulle se ut med vanliga M3 skärmarna. De ser iofs mer diskreta ut än M3ans kantiga som ju går ut rätt mycket..
Last edited by Thörn on 26 Jul 2010, 11:20, edited 1 time in total.
Vad jag vet så är det samma kjolar på Sport Evo som på vanliga M3. Kollar man realoem så är det också samma nr.
Samma skärmar bak också.
Det som skiljer på framskärmarna är att hjulhuset är högre draget.
M3-kjolen passar direkt på Sport Evo-skärmen.
fick på andra skärmen och har grovsvetsat så allt är rakt och fint.
Rost finns fan alltid mellan plåtarna när man får bort punktsvetsarna på gamla bilar
har jag lärt mig efter detta, skulle aldrig köpa en 80-tals bil för typ 50k som är "fin på utsidan" men som inte varit plåtrenoverad, M3 eller icke!
Måttade in bakstycket, lite osäker på hur fan det gamla e punktat, mina skärmar e ju kapade med en bit kvar av gamla bakplåten,
verkar dels vara lött i kanten där gummilisten sitter.
Sedan är det en bit av "4kants balken" ifrån bakplåten kvar på insidan skärmarna jag inte vet hur den e fastsatt och jag måste få bort, Någon som bytt bakstycke som vet hur den är svetsad mot skärmen?
LIIITE stressande när det har blivigt sommar, bara mek på helger och man vill ha fart på bilen NU!
Last edited by Thörn on 11 May 2010, 07:22, edited 1 time in total.
Sport evo kjolar passer ikke på vanlige m3 fram skjermer. Evo skjørta er ca 3cm kortere en vanlig m3. Dette fordi att sport evo har større hjulbue en vanlig m3. Jeg har prøvd.