Roobin's BMW E34 525 - Ny uppdate 21 juli
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Roobin's BMW E34 525 - Ny uppdate 21 juli
Tjao, Råkade köpa på mej ytterliggare en BMW E34 årsm 1990 =) ( Har man en gång haft en BMW så är man fast ! )
I vilket fall som hellst så är bilen i TOPPSKICK och då menar jag verkligen det !! Har inte skådat en så fin E34 här på holmen som denna kan väll kanske finnas M5or i samma skick då iof.
Bilen har en stämpel bok som är fylld från start till slut , bilen blev och stå i garage 2007 till 2010 för att byggas om men det kom ej nånvart .
Kvitto boken är också proppfylld =) Det mesta på hela bilen kan man säga att är nytt även baklampor,frammlampor osv osv..
Bilen blev nylackerad vintern 2004 av Ålands transportlack och är lika fin än idag som när den rulla ut ur boxen.
Bilens chassi har SOS service här på Åland sett till att är i toppskick då dom monterat sänkfjädrar,nya stötar,bussningar,stag osv.
I största huvudsak på bilen att göra är väll att montera ner en motor i det tomma utrymmet där framme och sedan besikta bilen.
Kan även ärligt säga att bilen är 99,9 rostfri
Mera info kommer
Motor
M20B25
Extraktor grenrör
3 Separata spjäll
Megasquirt 2,2 + extrakoden
Enem Z10 kamaxel
Nerplanad topp för att öka kompet
2,5'' Avgasrör med DTM ljuddämpare
Chassi
Cobra sänkfjädrar runt om
Sachs Super Touring Gas stötdämpare bak & fram
Nya bussningar runt om hela drivlinan
Nya orginal skivor runt om
Klarglas bakljus
Vita sidoblinkers + framblinkers
M5 Vinge (Hella)
M5 Throwing stars fälgar 17'' * 9 tum breda bak 8'' fram
MiM 16'' * 7 tum vinterfälgar
525 Bakvagn
525 Framvagn
Bild
Lite bilder på vad som händer o sker.
Lite puts på lacken så blänker det nog fint =)
Har gått igenom elhärvan ända från trunk till motorrum för att minska dom sk std elfelen dessa bilar kan få med åren. Men som det ser ut just nu så är hela elhärvan i bra skick utan nå ärg o trasiga kontakhylsor osv.
I vilket fall som hellst så är bilen i TOPPSKICK och då menar jag verkligen det !! Har inte skådat en så fin E34 här på holmen som denna kan väll kanske finnas M5or i samma skick då iof.
Bilen har en stämpel bok som är fylld från start till slut , bilen blev och stå i garage 2007 till 2010 för att byggas om men det kom ej nånvart .
Kvitto boken är också proppfylld =) Det mesta på hela bilen kan man säga att är nytt även baklampor,frammlampor osv osv..
Bilen blev nylackerad vintern 2004 av Ålands transportlack och är lika fin än idag som när den rulla ut ur boxen.
Bilens chassi har SOS service här på Åland sett till att är i toppskick då dom monterat sänkfjädrar,nya stötar,bussningar,stag osv.
I största huvudsak på bilen att göra är väll att montera ner en motor i det tomma utrymmet där framme och sedan besikta bilen.
Kan även ärligt säga att bilen är 99,9 rostfri
Mera info kommer
Motor
M20B25
Extraktor grenrör
3 Separata spjäll
Megasquirt 2,2 + extrakoden
Enem Z10 kamaxel
Nerplanad topp för att öka kompet
2,5'' Avgasrör med DTM ljuddämpare
Chassi
Cobra sänkfjädrar runt om
Sachs Super Touring Gas stötdämpare bak & fram
Nya bussningar runt om hela drivlinan
Nya orginal skivor runt om
Klarglas bakljus
Vita sidoblinkers + framblinkers
M5 Vinge (Hella)
M5 Throwing stars fälgar 17'' * 9 tum breda bak 8'' fram
MiM 16'' * 7 tum vinterfälgar
525 Bakvagn
525 Framvagn
Bild
Lite bilder på vad som händer o sker.
Lite puts på lacken så blänker det nog fint =)
Har gått igenom elhärvan ända från trunk till motorrum för att minska dom sk std elfelen dessa bilar kan få med åren. Men som det ser ut just nu så är hela elhärvan i bra skick utan nå ärg o trasiga kontakhylsor osv.
Last edited by PegiPax on 20 Jul 2010, 23:23, edited 4 times in total.
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Hänt lite saker men lite sämre med uppdates. Har börjat plocka dit lite inredning m,m. Men lååångt ifrån klar ännu ! Om någon råkar veta av en felfri vit eller svart inredning ( Komplett givetvis ) så hör gärna av er !
Lite bilder då.
Gozze o jag fixade till en lite ''snyggare'' torpedvägg som täcker fläkt osv
Lite bilder då.
Gozze o jag fixade till en lite ''snyggare'' torpedvägg som täcker fläkt osv
Robin Eriksson
Sådärja nu börjar man komma nån vart igen efter en stress vecka ..... Men ikv/natt fick man lite saker gjorda igen som tur var då =)
Dvd spelare instalerat och motorrummet nerslipat och lackat det som är kvar där under nu är att linda om elhärvan med ny hocky tejp då orginal hocky tejpen är så sönder murken.
Blocket lackades i samma kulör som motor rummet !
Ja stereo o teknik nörd är ju. Så man kunde inte låta bli helt enkelt
Motorrummet =)
Måst försöka ta mej i kragen o lyfta av framvagnen o puttsa till den också på samma gång !!
Nåja blocket då
Dvd spelare instalerat och motorrummet nerslipat och lackat det som är kvar där under nu är att linda om elhärvan med ny hocky tejp då orginal hocky tejpen är så sönder murken.
Blocket lackades i samma kulör som motor rummet !
Ja stereo o teknik nörd är ju. Så man kunde inte låta bli helt enkelt
Motorrummet =)
Måst försöka ta mej i kragen o lyfta av framvagnen o puttsa till den också på samma gång !!
Nåja blocket då
Robin Eriksson
Lite små pyssel kan man göra när man väntar på delar =)
Ställbara topplagringar är också ev på G bara jag får tag på CAD ritningar så fräser polarn ut ett par åt mej =)
Det som saknas till motorn är nu lager till vev & stakar samt över och undre packnings satser sen är det bara att tuta o köra igen !
Ställbara topplagringar är också ev på G bara jag får tag på CAD ritningar så fräser polarn ut ett par åt mej =)
Det som saknas till motorn är nu lager till vev & stakar samt över och undre packnings satser sen är det bara att tuta o köra igen !
Robin Eriksson
Ser bra ut, fortsätt såhär
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Den såg ut att vara i bra skick !
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Lite bakvagns bilder =)
Nyblästrad och grundad bara att pressa i nya powerflex bussningar.
M5 Diffen i nyskick.
Sen en film från uppstarten av bemmarin helt omappad. ( Jag vet att det såg råddigt ut men jag hade faktiskt bränsle pumpen liggandes i en plasttank i fronten då inte orginaltanken är upphängd ännu )
Nyblästrad och grundad bara att pressa i nya powerflex bussningar.
M5 Diffen i nyskick.
Sen en film från uppstarten av bemmarin helt omappad. ( Jag vet att det såg råddigt ut men jag hade faktiskt bränsle pumpen liggandes i en plasttank i fronten då inte orginaltanken är upphängd ännu )
Robin Eriksson