letar väghållning till e30n med m30-spis. ska ha för att sladda på gata men det känns som alla kit är dimensionerade för lättare motorer .
är det någon som kan rapa upp direkt vad man ska kika närmare på? PPFs dämpare, är dessa dimensionerade för den lasten? k-sport?
hade tänkt hålla mig till e30-delar, alltså inte sno e36 framvagn el. dyl.
hade velat komma under 10k i kostnad för dämpare och fjädrar runtom men tips på saker som kostar nån tusing eller så till behöver ni inte hålla inne med
ber om ursäkt om frågan vart uppe förut, hittade inget via söken.
Hur mycket mer väger en M30 än tex en M20 med stor turbo och alla grejor som kommer med det ? Kan inte vara många kilo i skillnad och det åker ju folk med vanliga sänkningskitt och K-sport osv så det ska nog funka fint.
long motor vikt så skiljer det m20 117 vs m30 143kg. sett en m20 med allt på/i utom svänghjul och då vägde den 180. gissar att m30 väger runt 210kg då. sen är ju lådan nått kilo till antar jag. tror även att m30 är hyffsat mycket längre så vikten hamnar längre fram.
och jag ska ju slänga dit turbo & Co till hösten/vintern 2010 när kapital finns. vill ha nått att busa med medan man mekar turbomotor vid sidan om. 735an får sätta livet till och donera blivande turbomaskin
du kan ju beställa k.-sport med hårdare fjädrar fram, är just nu kostnadsfritt vet jag!
dock så är k-sport rätt hårda i sig själv redan med standard fjädern
men du kan alltså beställa med hårdare fjädrar fram, bara till att skriva i beskrivningen när du beställer att du vill ha hårdare fjädrar fram pga annan motor och hur mycket mer det blir i kg fram, så löser dom det till dig
tackar! har snackat lite med raidopower/k-sport och det blir nog ett kit från dom. dom hade bl.a ben man svetsar dit för 45 och 51mm, men vad skiljer mellan 45 och 51mm vagnarna förutom just benen? trodde fästpunkterna etc skulle vara lika och att man kunde slänga dit ett 51mm-svets-kit även på 318.