Erfarenheter Slicks

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Erfarenheter Slicks

Post by bmwpatrik »

Tjenare, tänkte höra lite med er som har lite erfarenheter då jag inte har de.

Har alltså MT ET DRAG 22/8-15 och har några frågor:

Ska de vara slang i dom eller inte? vilket är bäst, just nu är de slang i dom.

Ca vilket tryck ska man ha, har 0,8 nu?

Hur göra för att dom ska räcka så länge som möjligt?

Är dom helt slut när hålen inte finns mer?

Vet att de är mycke prova sig fram på den här fronten, men ni kanske kan ge nå tips på vägen.

MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Ingen som vet ens om man ska ha slang eller inte?
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Jag har kört ca 40 repor i år med M/T 26x8,5x15 slicks utan slang i och 0,8 bar i ringtryck. Med 60fot på 1,58 så vrider sig däcken ca 5mm/repa.

Tipps: ha ingen såpa när du monterar däcken på fälgarna.
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Mirre wrote:Jag har kört ca 40 repor i år med M/T 26x8,5x15 slicks utan slang i och 0,8 bar i ringtryck. Med 60fot på 1,58 så vrider sig däcken ca 5mm/repa.

Tipps: ha ingen såpa när du monterar däcken på fälgarna.
Okej då kanske man ska pröva ta ur slangen da, tack för svaret.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

ÄR nog inte så bra med slang om däcken vrider sig!
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

körde med M/H Racemaster förra året, 26*8,5*15 och 0,5 i tryck.
utan slang, vred sig inte en cm trots nästan 800Nm i vrid :shock: iofs har jag inte lyckats köra snabbare än 1,85 i 60fot med...

har man problem att dom vrider för mycket kan man limma dom på fälg.

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Love
Posts: 151
Joined: 20 Nov 2005, 16:40
Location: Bollnäs

Post by Love »

Eller så kan man borra i fälgkanten och dra i skruv i däcket!Brutal lösning men det funkar.
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.

www.pom.info.se
Nobbe

Post by Nobbe »

sätt dom åt rätt håll oxå, inte som jänke-tattaren jag å Robbz såg på lunda förra veckan!! Men iof hade han ty 3 bars ringtryck med :lol:

Va faktiskt de roligaste jag sett i sommar.

Sen undrade han varför det bara spann i depån, och hans flitiga mekaniker börja joxa med styrningen.. :lol:

Lite OT, men det var så roligt :)
Post Reply