peppe wrote:Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.
Det utvecklas lite värme då.
Samma sak för mig, dock så höjde ju jag tändningen... Min lösning på problemet var att flytta expansionskärlet högre upp, öppna luftskruven jag monterat på övre kylarslangen, så att ingen luft finns där... Bara o gasa... Om jag flyttar ner kärlet igen lägger sig luft i slangen och den blir ballong till slut...
Ikväll blir d mer gasa
Har du nån bild på detta?
Kolla längre bak i tråden..
Är bare ett rör med en nippel på som jag satt på övre kylarslangen...
peppe wrote:Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.
Det utvecklas lite värme då.
Samma sak för mig, dock så höjde ju jag tändningen... Min lösning på problemet var att flytta expansionskärlet högre upp, öppna luftskruven jag monterat på övre kylarslangen, så att ingen luft finns där... Bara o gasa... Om jag flyttar ner kärlet igen lägger sig luft i slangen och den blir ballong till slut...
Ikväll blir d mer gasa
Jag håller på bygga om as we speak så jag hoppas problemet försvinner
Då har man kopplat in launch comtrolen...
Ruggugt fränt 1 bar när man släpper kopplingen
Satte även en brytare på kopplingspedalen så jag kan fullgasväxla...
Problemet nu är att sliks är ett måste, spinner hejdlöst och man kan plocka växlar utan att komma en meter....
Får se ikväl hur det står sig mot ett gäng fyrkrafsare...
Fixade ett vattenläckage igår som smygigt sig fram.. Bilen började bli lite varm helt plötsligt i fredags och upptäckte då att det pös om termostathuset. Skönt tänkte jag att det bara var det...
Fixade som sagt skiten igår men den betedde sig helskumt.. När den kommit upp till normal temp vil tempen bara skena iväg om man har lite belastning, inte så fort som när man skutit toppackningen.. Eftersom jag har skärringar så testade jag att dra om toppen i hopp om att den satt sig när det blev lite varmt... Ingen skillnad...
Sen när jag krånglat lite så tyckte jag att nu funkar det men då strulade sprutet, fixade igång det och då blir det ett vitt moln bakom... Den släpper in vatten i cylindrarna på låglast och skjuter väl komp i vattnet på höglast....
skurt wrote:Fixade ett vattenläckage igår som smygigt sig fram.. Bilen började bli lite varm helt plötsligt i fredags och upptäckte då att det pös om termostathuset. Skönt tänkte jag att det bara var det...
Fixade som sagt skiten igår men den betedde sig helskumt.. När den kommit upp till normal temp vil tempen bara skena iväg om man har lite belastning, inte så fort som när man skutit toppackningen.. Eftersom jag har skärringar så testade jag att dra om toppen i hopp om att den satt sig när det blev lite varmt... Ingen skillnad... Sen när jag krånglat lite så tyckte jag att nu funkar det men då strulade sprutet, fixade igång det och då blir det ett vitt moln bakom... Den släpper in vatten i cylindrarna på låglast och skjuter väl komp i vattnet på höglast....
Antar att det är en spricka?
aj fan va surt :S hoppas de löser sig för dig snart så de slutar strula!!