Nu är bilen klar för besiktning iaf Har dragit iväg en del pm, drullen! Men drygt att ingen har en låda här i närheten!
Nice de, var de på onsda du skulle in ? Hoppas på de bästa.
Jo de e ju tyvär alltid så när man behöver nått snabbt.. Att de ska finnas andra sidan detta land
"My Other Ride Is Your Mother" [Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
m_ellisson wrote:Var på bilprovningen idag & bilen gick igenom med blankt papper!!!
reggad med motorbyte med?
nej struntar i det nu,är för dyrt tar o gör det nån annan gång kanske!
okok skönt med blankt papper iaf
japp o nu sitter alla turbo prylarna på plats igen, väntar bara på spridarna!
Kommer nästa vecka. Fästen ska svetsas i isnuget till nukerailen & så ska insuget lackas svart sen är d baar o mappa! Har en 260 låda på g nu också!
Bagaget klart!
Last edited by m_ellisson on 02 Apr 2010, 00:03, edited 2 times in total.
Imon blir det att åka till Elmia o kolla till alla puttsbilar
260 lådan ska skickas på tisdag!
Har börjat med framdörrarna idag, förflyttade dem från morsans lada(där jag förvarar all min skit) till jobbet istället! Lättare att stå där & slipa/lacka än i en sunken dammig lada!
De & bakkjolen måste bli färdiga samt att jag ska lackera dem innan Emmaboda + byta växellåda + att bilen ska bromsas & finmappas i Bert-Olas Dynapac innan också! Ska bli nice att se hur mycket mos det blir!
Fick spridarna igår nya bosch 1680cc så man har lite att växa i skulle haft lucas 1200 cc egentligen men det skulle ta ett par veckor att få hem + att dem kostade 100 kr mer per spridare! så det fick bli dessa!
har iaf plockat bort insug mm idag...
Last edited by m_ellisson on 07 Apr 2010, 21:41, edited 1 time in total.
Insuget klart! Tack till Gyldmark som svetsade fästena till fuelrailen
Idag blir det mappning på gata om nu vädret tillåter, ser dock jävligt mulet ut!
det skulle vara fint väder idag och även imorgon hörde jag igår. är bilen kvar i asarum eller? då får man väl kanske hålla sig ute så skymtar man den kanske denna gång inte bara hör;) hehe
mbma wrote:det skulle vara fint väder idag och även imorgon hörde jag igår. är bilen kvar i asarum eller? då får man väl kanske hålla sig ute så skymtar man den kanske denna gång inte bara hör;) hehe
ok ja den är i asarum börjar köra om 2-3 timmar har lite att fixa innan