Efter ett litet break och efter att volvo såldes så blev ja sugen på att hitta på nå igen, hade ju en gamal opel stod så vi tänkte att vi busar till de lite med en Backhalf ram och volvoaxel i stegar och åker på gatan!Men de gick åt helvete som vanligt.
Nu blev de ett 7.50 chssie med balk i botten och en 9" axel i Snowball 4-link
motorn blir en m50 som ska matas med en hx55 ett Autronic SM3 och vag spolar på E85 som vanligt,Zf låda!!
Fram till blir de volvo 240 spindlar med en opel styrväxel med TPspeeds kitt för att åka med uniballs ist för styrleder sen Snowball´s uniballs och gaffel länkar.
Fälgar är Weldracing prostar 10x15 med 28-10.5-15 och 23-4-15 fram!
lägger ut lite bilder så länge.
Till i år hoppas vi på att få prova ut chassie och bygger en smiddmotor till 2012 med förhoppningar på en Jerico cl4. Synd att vi inte kan få ihop det till i år!
Avancerad info:
Motor:
M50b25 ickevanos, portad och flödad samt radie säten
Dubbla insugs kammar
Cooper ring packning eller pyramidringar.
Arp bult till topp
Orig insug
Tpspeed grenrör i 48mm med en HX 55 i ändan med 19´s hus.
PPF 60mm wg
Typ chip trim alltså.
Mjukvara.
Autronic sm3 motorstyrning
VAG spolar
1680cc spridare
Fuelab PVA bränsle pump
Fualab regulator och filter.
Drivlina
M3 Zf låda E36 95
Bmw 328 kardanfrämre
Bmm 328 bakre om byggd för å passa ford axeln.
765 tryckpklatta med en stålsinter (Blackmagic) som norrlänigarna säger.
Bakaxel
Ford 9"
Aluhus med 3.23 utväxling och 40 splins gundrill axlar Strange
Spole
1350 Yoke och Billter u-joinst.
Fram
Volvo 240 spindlar
kortade ben med gängade hylsor
Special stötisar från Engans typ "90-10"
Alu topplager i Snowball fästen.
Chassie
60x40x3 mm stålbalk med 42.8 mm rör Allt bockat av mig och Silverryggen. kompletterat med med 30x3.
0.7mm plåt i golv och hjulhus, 1.5mm i torped
Opelstyr växel
Alustol för långresorna
G-force fönsternät
Linelock
Volvo 240 bromsar fram och bak.
Sen trädde vi på en gamal opel kadett C 1200 över detta!
