r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

r.ivars

Post by r.ivars »

veckan har inte turned out som det var tänkt.. tur man ligger så pass bra i schemat att det inte gör så jätte mycket...

Tanken var 6:15-15:30 på jobbet och resten i garaget till 22-23 snåret...

FAIL.. Ena kollegans fru sköt ut ett barn i lördags... Andra kollegan fick ryggskott i nysnön måndag kl 06:15 och åkte hem...

Jobbsituation: 3 servicerådgivare/verkmästare och en chef som har hand om allt möjligt och rycker in de 2 timmarna på dagen nån av oss får sitta själv.

Altså vart jag själv med lite hjälp av chefen ibland den här veckan... tex på min 20minuters lunch där det ingår att dra och hämta käk...

6:15-17:30..

Man får jobba rätt frentetiskt med 9 mekar och ca 25 kunder med bilar på verkstan och 40 till på telefon... + nybilar, garantiarbeten, fix besiktningstider vid montage drag mm mm.... för att inte nämna alla snabbjobb som kommer in stup i ett..

Skönt... Lite trött i måndags, slipade turbon och målade bilen inv.. Sänkte ner bilen på bromsskärmen och knäckte bakspoilern... Sänkte ner bilen fram och oljetråget tog i domkraften innan bilen nådde backen.. det höll iallafall...

Väl hemma kom jag på att jag ska ju ha en hydraulisk handbroms...

Anledningen till att jag stressmålade var att bilen ska flockas mer invändigt....

Nu hann inte flockarn göra det imorse så jag fick chansen att efter jobbet svetsa iordning för handbromsen + lacka på igen... och köra ut den i grannlokalen..

Då slutar jag 17:30 efter en lång dag och börjar fixa med det.. ? NEJ... Fick backup på luchen av chefen som annars satt i möte hela dagen.. och efter jobbet var ju det inbokade genomlysnings-sammanträdet där alla på firman skulle medverka....

21:00 får polon smaka ut till garaget... 22:00 har jag gjort klart riggen för handbromsen och svetsat skiten... inga större haverier.. + att en polare dök förbi garaget och hjälpte mig putta bilen till andra lokalen så röda mattan är rullad för flockarn imorn....

Altså............ Det flyter på!

För 12 dagar sen åkte jag och köpte ett 10pack fillingar och strumor.. I måndags hade jag skidåkar strumpor hela jävla dagen och DOG + svintajta fillingar.... Idag hade jag strumpor utan hals (nån flashig grej nån gammal flickvän lurat på mig tidigare i livet)... De var SÄMST och såg jävliigt GAY ut när dom stack fram genom arbetsbraxorna.....

Lär dra på shopppingrunda imorn efter jobbet igen.....

Inblick i mitt elmiamål? =)

kryddan på moset är att chefen drar på kryssningskonferans imorn och är borta 2 dagar.... + att fredagar alltid suger.... Blir grymt! ;)

garageglöden är dock SJUKT nog värre än vanligt tillochmed.. Snacka om att jag gillar e30 turbo ;)

Image

Image

Image

Image

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
RWHP

Post by RWHP »

Motgånger föder väl framgångar eller nåt sånt sägs det väl? :)

1045whp Supra builder
MHansson

Post by MHansson »

Ser bra ut :)
Du hade även fint på skrivbordet, motför vad det är på min arbetsplats :P haha Papper överrallt :P
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Resgard

Post by Resgard »

Så de svarta var flockning, de hade ja missat. Blir skit ballt!
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
pizza

Post by pizza »

Det e skit stöddigt med helflockat, ser bättre ut i verkligheten.

Jag svänger förbi imorrn när jag slutat 13.30 ( 8) ) med lite beggade jarlingar åt dig........ Fan ta dig om du inte hinner dricka kaffe pojke.

Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
jimpa

Post by jimpa »

pizza!! ihelgen ska vi vara fulla :D
Nu håller det på att spåra ur totalt!!

Team Boost Performance

E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)

Jimmy Henriksson
00358408269812
r.ivars

Post by r.ivars »

jimpa wrote:pizza!! ihelgen ska vi vara fulla :D

sov när du ringde igår, somnade 20:20.. Efter den här bögveckan utan att kunna skruva lär jag skruva i helgen.... inge fisk förns elmia :(
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
pizza

Post by pizza »

jimmy, jag är så kär å tjejen har sagt att jag inte får träffa Ålänningar.... Så jag lär göra som hon säger... Helgen blir svår, flyttar om 1 vecka.... Ni lär ju åka 700mil å komma till Emmaboda
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
M3-emil

Post by M3-emil »

Det blir så otroligt snyggt detta Ivars!!
Mvh Emil

Tel 0730 84 50 34
Ålands Adde

Post by Ålands Adde »

r.ivars wrote:

sov när du ringde igår, somnade 20:20.. Efter den här bögveckan utan att kunna skruva lär jag skruva i helgen.... inge fisk förns elmia :(

På Elmia blir d stor fisk! när lastar o drar ni från västerås?
Anders "Ålands adde" Söderlund
0702965268
Anders@speedracerz.com

8,62/264km/h gxsr 1420cc 2003..
10,74/214km/h e36 coupe turbo 2005..
10,89/218km/h Supra mkiv 2010...
10,01/227km/h 991 Turbo 2018…
R.Larsson

Post by R.Larsson »

r.ivars wrote:

O när ni ska ner till Elmia kan ni grabbar komma förbi Vaggeryd på förfest så ska vi dricka på riktigt.. :lol:
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
pelko

Post by pelko »

Fint repotage i Bilsport.

Ses på Elmia :)
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
vectramicke

Post by vectramicke »

Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Karel021

Post by Karel021 »

HAHA Pizza.. ditt inlägg tänker jag rama in..

notera min signatur ;)
pizza

Post by pizza »

gatbil_vgd wrote:
r.ivars wrote:

O när ni ska ner till Elmia kan ni grabbar komma förbi Vaggeryd på förfest så ska vi dricka på riktigt.. :lol:

Det va kaxigt av en som som inte fått en flaska FISK nerkörd i halsen av 3 ondskefulla Ålänningar...... :wink:

Elmia kan bli bra, Emmaboda blir grymt.....

Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
r.ivars

Post by r.ivars »

haha jag gillar scooter videon ;)

veckan har inte varit så produktiv pga jobbet...... mycket dålig tajming...

idag kom jag iallafall ifrån i vettig tid och han relativt pigg till garaget... förkylning som försöker koppla ett grepp men det blir inget med det...

den gamla härvan kan dra åt skogen :)

Image

man kan undra varför det är så mörkt i bilen när jag drar kablarna?

Image

syns lite här? jätte svårt att få på bild men hela jävla bilen är flockad inuti.. inte vissa burstöttor mot taket eller taket bara...

sjukt fränt i verkligheten, www.hwk-racing.se producition!

Image

satte i xenonljusen så härvan blir i rätt längd till nya ljusen

Image

några polers varförbi i mekkläderna och kikade lite, robin ryckte dock in och halade motorhärvan igenom ett för litet hål fram till motorutrymmet :) (sägs att det är en metafor från vad han gillar)

Image

saknades lite kabelskor...

Image

snäll häst var på besök

Image

SNART HELG, SNART RAKTESKRUVA... Mesta av grovjobbet börjar bli gjort, med kabelhärvan som sista anhalt.. sen kommer det se ut som det händer ASMYCKet på ASKORT tid, men det är så med att sätta in stolar och panel... Tar ingen tid men gör natt och dag för att projektet ska se färdigt ut :)

Tiltonlagret har jag mätt in, behöver ingen bussning.. Det är isåfall mellan lagret och axeln det är lite att shimsa, men endock för lite för att kunna fixa shims till, så det lär fungera :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Resgard

Post by Resgard »

Fint fint! Men fastnar inte smuts osv väldigt lätt på flockningen? Ska bli kul å se den på elmia sen :D
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Post Reply