Är de någon som kan ta fram specs på min turbo som ja har liggandes?
Är en kina junk kopia av en garret antar jag!
T04e
Part no: t3/t4
serial no: MZB050351
sen stog de A/R 5.0 på den
Sen har ja en fråga till
Har köpt ett grenrör som passar ihop med grejerna men då har ju den som svetsat ihop de tagit uttaget till WG från bara 1 cylle
Då måste de väll ändå bli lite knas eller fungerar de att köra så??
bör ju bli väldigt mkt mindre avgaser där!
Är de någon som kan ta fram specs på min turbo som ja har liggandes? Är en kina junk kopia av en garret antar jag! T04e Part no: t3/t4 serial no: MZB050351 sen stog de A/R 5.0 på den
Sen har ja en fråga till
Har köpt ett grenrör som passar ihop med grejerna men då har ju den som svetsat ihop de tagit uttaget till WG från bara 1 cylle Då måste de väll ändå bli lite knas eller fungerar de att köra så?? bör ju bli väldigt mkt mindre avgaser där!
Tack på förhand!
Skickade till hans msn mejl.. inte här på forumet alltså =) MEn ska se om jag kan fixa upp bilden här ist
Är de någon som kan ta fram specs på min turbo som ja har liggandes? Är en kina junk kopia av en garret antar jag! T04e Part no: t3/t4 serial no: MZB050351 sen stog de A/R 5.0 på den
Sen har ja en fråga till
Har köpt ett grenrör som passar ihop med grejerna men då har ju den som svetsat ihop de tagit uttaget till WG från bara 1 cylle Då måste de väll ändå bli lite knas eller fungerar de att köra så?? bör ju bli väldigt mkt mindre avgaser där!
Tack på förhand!
Skickade till hans msn mejl.. inte här på forumet alltså =) MEn ska se om jag kan fixa upp bilden här ist
Såhär gjorde jag, säkert många som säger att det inte skulle funka med det funkar fint till mitt snikbygge =) En större anslutning är lödd på "skruven med hål i" som är skruvad i adapterplattan, för att slangen som går på där ska passa till oljekylaren. Äre snik så är det
Hur ser man skillnad på en linjär och progresiv BTR?
Är de ngn som har provkört med Saab 340cc spridarna?
Någon har ju skrivit i tråden att han trodde dom skulle bli för stora, finns de någon som kan säga om dom ÄR för stora eller om de fungerar att åka med dom?
Fick tag på ett par billiga annars..
oGy wrote:Hur ser man skillnad på en linjär och progresiv BTR? Är de ngn som har provkört med Saab 340cc spridarna? Någon har ju skrivit i tråden att han trodde dom skulle bli för stora, finns de någon som kan säga om dom ÄR för stora eller om de fungerar att åka med dom? Fick tag på ett par billiga annars..
dom spridarna funkar bra på m20b25 när man kör snik iaf. om det skulle fetta på allt för illa så borde du ju kunna sänka soppa trycket lite om det fortsätter kanske byta till etanol då räcker dom spridarna till typ 270 hk och det känns lite mer lagom på en 2.0
Daniel Carlsson 070 46 174 24
Tur att jag inte kör lika illa som jag stavar 335IM
hur stor intercooler har ni och hur har ni monterat era?
Finns ju plats i en fyrkant eller vad man ska säga framför kylaren antar att de är en vettig plats att sätta dom, men har ni fått tagit hål i plåtarna där på sidan för rören eller kör ni så liten att ni hinner svänga in innan plåtarna?
hoppas ni förstår
oGy wrote:hur har ni löst tryckröret närmast insuget? tänkte om ni har ngn bra lösning på alla slangar osv som ska in?
Ska ja ha LMM på sug eller trycksidan? skillnad och vad är bäst? Går de ha den på tryck så man slipper flytta den?
Det enda du behöver ha på nya tryckröret är ett litet rör till tomgångsmotorn.
Plugga dom andra, två är det om jag inte är ute o cyklar.
Om vart du ska ha lmm och så kan du läsa dig till i tråden, finns mycket bra info om du läser en extra gång =)
Men ja du kan ha den på trycksidan, blir smidigast så tycker jag =)
Såhär gjorde jag, ser dock lite annorlunda ut nu men i stort sett ser det ut sådär.
Kan ta en bild på mitt bygge i morgon så får du se hur det ser ut när det är klart =)