Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
matte_88
Posts: 70 Joined: 02 Dec 2009, 10:37
Location: arboga/uppsala
Post
by matte_88 » 15 Mar 2010, 06:49
Karel021 wrote: härligt Matte.
bara o mosa på så kanske du hinner köra nått i sommar
tack
njaa en prov körning hoppas ja att de blir, ja kör inte på fullt allvar förens ja har nån chans mot dig hahahaha
tykoo
Posts: 499 Joined: 23 Aug 2007, 17:59
Location: Säter
Post
by tykoo » 15 Mar 2010, 15:05
matte_88 wrote: tackar
jasså va härligt, tråd?
´
ingen byggtråd, tycker det tar för lång tid att lägga upp bilder å grejja
får se om jag kanske orkar lägga upp dom senare.
// Rasmus Wikström
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 15 Mar 2010, 16:53
matte_88 wrote: Karel021 wrote: härligt Matte.
bara o mosa på så kanske du hinner köra nått i sommar
tack
njaa en prov körning hoppas ja att de blir, ja kör inte på fullt allvar förens ja har nån chans mot dig hahahaha
hahah ja då lär du krana trycket !
matte_88
Posts: 70 Joined: 02 Dec 2009, 10:37
Location: arboga/uppsala
Post
by matte_88 » 15 Mar 2010, 17:13
tykoo wrote: matte_88 wrote: tackar
jasså va härligt, tråd?
´
ingen byggtråd, tycker det tar för lång tid att lägga upp bilder å grejja
får se om jag kanske orkar lägga upp dom senare.
äsch gör de rätt snart, e nyfiken på hur du har byggt o gjort
matte_88
Posts: 70 Joined: 02 Dec 2009, 10:37
Location: arboga/uppsala
Post
by matte_88 » 16 Mar 2010, 08:19
Karel021 wrote: matte_88 wrote: Karel021 wrote: härligt Matte.
bara o mosa på så kanske du hinner köra nått i sommar
tack
njaa en prov körning hoppas ja att de blir, ja kör inte på fullt allvar förens ja har nån chans mot dig hahahaha
hahah ja då lär du krana trycket !
haha men de e målet, ska spöa dig på strippen
de ska ja skriva här på första sidan som mål
matte_88
Posts: 70 Joined: 02 Dec 2009, 10:37
Location: arboga/uppsala
matte_88
Posts: 70 Joined: 02 Dec 2009, 10:37
Location: arboga/uppsala
Post
by matte_88 » 16 Mar 2010, 21:07
ingen som e sugen på o skriva o ge mig tips? skullle vilja ha ett recept på 450hk budget
matte_88
Posts: 70 Joined: 02 Dec 2009, 10:37
Location: arboga/uppsala
Post
by matte_88 » 17 Mar 2010, 15:34
Och vad som måste göras på en m50som ska turbo konverteras
e juh ny inom bmw världen
Grooverhound
Posts: 911 Joined: 10 Feb 2009, 21:02
Location: Ryd
Post
by Grooverhound » 17 Mar 2010, 16:11
matte_88 wrote: Och vad som måste göras på en m50som ska turbo konverteras
e juh ny inom bmw världen
Plana blocket,MLS packning,ARP bultar till toppen,turbogrenrör givetvis då,å turbo kan du ju välja lite som du själv vill å hur de passar.
monterar du detta ja skrivit kan du åka 450hk å se glad ut
Rasmus Olofsson||
matte_88
Posts: 70 Joined: 02 Dec 2009, 10:37
Location: arboga/uppsala
Post
by matte_88 » 17 Mar 2010, 19:01
Grooverhound wrote: matte_88 wrote: Och vad som måste göras på en m50som ska turbo konverteras
e juh ny inom bmw världen
Plana blocket,MLS packning,ARP bultar till toppen,turbogrenrör givetvis då,å turbo kan du ju välja lite som du själv vill å hur de passar.
monterar du detta ja skrivit kan du åka 450hk å se glad ut
hur mycke ska man plana toppen då? MLS 3mm har ja lika så ARP bultar.. de kommer förmodligen bli en hx40 blir snålt me plats men de gör inge.. 450hk i en bil på 1000kg kan bli kul
Ludde_
Posts: 1808 Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona
Post
by Ludde_ » 17 Mar 2010, 20:55
Endast riktplana topp och block så de blir jämna
Mvh
matte_88
Posts: 70 Joined: 02 Dec 2009, 10:37
Location: arboga/uppsala
Post
by matte_88 » 17 Mar 2010, 21:01
Ludde_ wrote: Endast riktplana topp och block så de blir jämna Mvh
okej ja förstår, de får ja fixa fort som fan
jocke_e30
Posts: 991 Joined: 01 Apr 2007, 16:20
Location: Mora
Post
by jocke_e30 » 17 Mar 2010, 22:16
Är väll bättre och använde den nya coopering packningen + arp?
matte_88
Posts: 70 Joined: 02 Dec 2009, 10:37
Location: arboga/uppsala
Post
by matte_88 » 18 Mar 2010, 06:31
jocke_e30 wrote: Är väll bättre och använde den nya coopering packningen + arp?
är väl bättre än vadå menar du?
Menar du att ja ska använda MLS packningen o arp så är de det ja ska göra
uranium
Posts: 449 Joined: 06 Feb 2007, 22:38
Location: Söderhamn
Post
by uranium » 18 Mar 2010, 08:23
matte_88 wrote: jocke_e30 wrote: Är väll bättre och använde den nya coopering packningen + arp?
är väl bättre än vadå menar du?
Menar du att ja ska använda MLS packningen o arp så är de det ja ska göra
Det han menar är nog att det är bättre att köra med coopering packning än MLS.
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
matte_88
Posts: 70 Joined: 02 Dec 2009, 10:37
Location: arboga/uppsala
Post
by matte_88 » 18 Mar 2010, 08:36
uranium wrote: matte_88 wrote: jocke_e30 wrote: Är väll bättre och använde den nya coopering packningen + arp?
är väl bättre än vadå menar du?
Menar du att ja ska använda MLS packningen o arp så är de det ja ska göra
Det han menar är nog att det är bättre att köra med coopering packning än MLS.
okej, va e skillnaden och varför ska de va bättre?
Ludde_
Posts: 1808 Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona
Post
by Ludde_ » 18 Mar 2010, 10:55
Vissa har haft problem med MLS och de gamla ARP bultarna (84nm)
men med dom nya ARP (120nm) bultarna och MLS så har det varit mindre problem.
Coopering packningen blir som pyramidringat fast utan beartbetning utav blocket.
Alltså bara att smälla på packningen och köra, precis som med MLS.
Finns dock bara i original packningstjocklek så det blir original kompf.
Mvh