värdera bil

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
xelerator

värdera bil

Post by xelerator »

tja..

tänkte kolla me er hur mycke ni skulle värdera denna bil till, eller vad ni tycker att den e värd att betala...

bmw 328i touring e36 -98

blåmetallic
10-11000 mil
import -03
typ! full s-bok, servad själv osv, kvitton osv ska finnas
helskinn, ej sport
17" me frächa däck
m paket o chassi
asc
avtagbart drag
lite lite rost på bagageluckan
lilla färddatorn
elhissar runtom

finns som ni ser vissa nackdelar o fördelar... nackdelarna e att den är OK utrustad dock långt ifrån full, samt lite rost på bagageluckan..
fördelen e att den inte har gått så långt osv

skulle vilja veta hur mycke ni värderar den till..

tack på förhand
mvh
ossie

Post by ossie »

65-80.
mcLaren 570s
TurboFall

Post by TurboFall »

Den är importerad rätt sent,allså har den gått ca 5 år i tyskland(om den är tysk import)det är ju inte så bra,men dallt kan ju stämma,men alla vet ju hur dom brukar göra.
Jag vet inte vad den kan vara värd men jag skulle nog tipsa om att titta efter nån annan bil.Låter inte så troligt med milen med tanke på att det är en -98

mvh

Post by ossie »

Han undrade väl vad den är värd? Inte något om historiken. Skulle jag hitta en 328 med dom milen (garanterade) så skulle jag köpa. Man får otroligt mycket för pengarna.
mcLaren 570s
TurboFall

Post by TurboFall »

ossie wrote:Han undrade väl vad den är värd? Inte något om historiken. Skulle jag hitta en 328 med dom milen (garanterade) så skulle jag köpa. Man får otroligt mycket för pengarna.
och jag skrev att jag inte värderade den...
Men tänkte att han kanske ville vad jag tyckte...
eller var det också fel :?:

Post by ossie »

Det verkar ju som om han är intresserad av att köpa/sälja bilen. Finns det kvitton med mera på service ifrån tyskland/sverige och servicebok OCH framför allt att man är nöjd med det man får för pengarna så är det bara att köpa.

Jag kan rekommendera att man tar med någon som har haft en liknande bil tidigare som kan provköra/känna på bilen innan. En bil som gått 10k mil känns troligtvis bra mycket tightare än en 25k milare.

Jag skulle också vilja kunna läsa om bilen är nåt att ha istället för att åka 40mil enkel resa för en provkörning. :D
mcLaren 570s
Magnaten

Post by Magnaten »

tänk på att en bil i tyskland normalt rullar ca 3000 mil på ett år.
jag är jävligt nogran på bakgrund å historik i lågmilade tyskbilar.
BMW ska ju vara relativt lätta att kolla upp historik samt miltal på.
detta är i mina ögon en riktig dussinbil så det är köparens marknad.
varför inte åka å hämta en själv i tyskland? skulle aldrig falla mej in att köpa en bil som nån annan importerat när det är så enkelt att ta hem en själv.
Brox

Post by Brox »

de är väldigt lite mil.... måste ha varit nån entusiast eller gammal gobbe som har söndagskört den med så lite mil bakom sig....jag menar den är ju 8 år gammal och 10 000 mil e väldigt lite isånafall...
hoppas det är sanna mil iallafall!
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
HenrikF

Post by HenrikF »

Priset är svårt att bedömma utan att ha sett bilen. Men runt 60-80 om man är tvungen:)
Ang miltalet så brukar jag inte bry mig så mkt om det, men en bil som har gått 10000mil ska vara riktigt fin! Och det kan räcka med att bilen står som andrabil i en familj, då tickar milen långsamt, men visst. Det är inte många bilar som gör det. Kolla skick på bilen, försök bilda dig en egen uppfattning.
/Henrik
xelerator

Post by xelerator »

ossie:
55 mil enkelresa :wink:

angående bilen så är den importerad från schweiz, killen som köpte den jobbar på bmw säger han, o han är den enda ägaren i sverige..

Han säger även att han har alla papper på bilen o att allt e i sin ordning...

När jag pratade med honom så tyckte jag att han verkade ärlig då jag frågade om den var krockskadad osv, o han sa att den var det i fram.. därför han köpte den osv (lång historia iaf men det är irrelevant här)..
han sa att den var krockad i fronten o att han bytt skärmar fram, motohuv, front, strålkastare osv..

frågade om balkarna eller nåt annat tagit skada, men han sa att han mätt upp allt o att allt var som det skulle.. han e plåtis på bmw för övrigt..
inga glipor osv skulle finnas..
då menar jag att han lika gärna kunnat säga att den var okrockad o ljugit o en köpare (tex jag) hade inte märkt detta.. nu har han berättat allt, vad jag vet iaf, så han känns ärlig...

dessutom är det ingen fara om bilen varit med om en liten skada, bara den inte tagit stryk i balkar osv.. eller???

nu frågade jag honom om han hade några bilder på hur den såg ut innan lagningen så han ska se ifall han har några bilder...

det enda jag tycker är negativt om bilen är att den inte har sådär jättemycket utrustning, lite rost på bag.luckan, samt att den tråkigt nog är krockad så om jag skulle vilja sälja bilen i framtiden s finns riken att ma inte blir av med den pga detta eller så får man sälja den till vrakpris....

nåja.. lite mer kött på benen har ni fått nu grabbar..

fortsätt i samma stil med diskussionen.. uppskattas väldigt mycket ;)

mvh
ossie

Post by ossie »

kolla om han kan möta dej halv vägs. isåfall kan jag följa med o slå ett öga på den. jag ska flytta närmare dej inom en månad, om jag hajat rätt var du bor. :D min första bil var en sugtrimmad 328im touring=240hk. 8)
mcLaren 570s
xelerator

Post by xelerator »

update:
snacka med han, o bilen är krockad i sverige, inte i schweiz..
den schweiziske ägaren var här på semester o krocka den, så försäkringsbolagen köpte ut den då det skulle bli för dyrt att bärga den hem till schweiz :shock:...

han köpte den i sin tur genom verkstan han jobba på..

han har inga bilder på hur den såg ut vid skadetillfället tyvärr, dessutom har han inga kvitton på de saker som byttes... inte för att man inte ser att motorhuven osv e bytta efter en krock :wink:, men kan va bra o ha kvitton på delarna då det kostar en flis det där...

han ska skicka lite bilder till mig iaf..

ossie:
du har nog fatta vart jag bor :wink:, södra sthlm, om du e samma peson som jag kommer ihåg så gick du i skolan här i trakterna...inte sant :wink:..

skulle va soft om du kunde haka på, kul att ha med sig nån som har haft en sådan bil tidigare o vet vad dem ska gå för o hur dem ska se ut 8)..

ps: 240hk.. not bad.. not bad at all :twisted: .. vad var de som var gjort??
ossie

Post by ossie »

hehe. jo jag bodde uppe på berget och gick i plugget i närheten av den större skolan men sen så började jag på tullinge flygplats. Om du känner till projektet där vi skulle bygga flygplan och flyga till holland och england?

jag hakar på om jag inte jobbar, semestern är slut nästa vecka.
mcLaren 570s
xelerator

Post by xelerator »

ok.. nope känner inte till flygprojektet :wink:...

har inte fått bilderna av killen än :roll:, får väl ringa hoom o kolla igen..

kan hojta till ifall ja ska kolla bilen...

förresten, finns de ingen i Ängelholmsområdet här som kan kolla bilen lite snabbt åt mig :wink:.. skulle va skitschysst... då vet man ju ifall det är nåt att åka ner o kolla in ordentligt o ev köpa...

mvh
xelerator

Post by xelerator »

ok.. nope känner inte till flygprojektet :wink:...

har inte fått bilderna av killen än :roll:, får väl ringa hoom o kolla igen..

kan hojta till ifall ja ska kolla bilen...

förresten, finns de ingen i Ängelholmsområdet här som kan kolla bilen lite snabbt åt mig :wink:.. skulle va skitschysst... då vet man ju ifall det är nåt att åka ner o kolla in ordentligt o ev köpa...

mvh
Post Reply