Bultmönsterfråga

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Bultmönsterfråga

Post by Skunk »

Hej,

Har antagligen en 525i Touring -93 snart och det första är ju fälgar som ska bytas och när jag kollade på gummihuset så såg jag att det fanns 2 bultmönsteralternativ och det var 120/5 och 120/5 låg och var menas med låg, vilket bultmönster har jag och vad är skillnaden?
Ticco
Posts: 330
Joined: 20 Nov 2005, 23:34
Location: Göteborg
Contact:

Re: Bultmönsterfråga

Post by Ticco »

Skunk wrote:Hej,

Har antagligen en 525i Touring -93 snart och det första är ju fälgar som ska bytas och när jag kollade på gummihuset så såg jag att det fanns 2 bultmönsteralternativ och det var 120/5 och 120/5 låg och var menas med låg, vilket bultmönster har jag och vad är skillnaden?
Det är samma bultmönster, skilnaden är hög och låg inpressning (ET).
3ser vs. 5ser.
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Vad ska jag då köra med till en 525i Touring -93, 120/5 ?
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

du ska ha låg... dvs låg et, typ et 20, 25...

hög et har man på 3 serien, e36 o e46 osv...
Post Reply