Konnys Mitsubishi EVO 4. 650hk Till salu!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Bäckström
Posts: 80
Joined: 02 May 2008, 10:49
Location: Västerås

Post by Bäckström »

Blir ju grymt de där bygget =)
tummen upp å lycka till framöver..

/Erik
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Bäckström wrote:Blir ju grymt de där bygget =)
tummen upp å lycka till framöver..

/Erik



Tackar! :D
Nu har vi hållit nå några dagar och har fått en hel del gjort!
Fick tillverka ett nytt grenrör för att få nya turbon att passa riktigt bra.
Såg så jäkla tomt ut ovanför grenröret förut så vi byggde de lite annorlunda nu :lol:
Har knåpat på en bra stund med de men nu är allt färdigt punktat iaf.

Image

Image

Image

Sen gjorde vi tryckröret från turbon till laddluftkylarn klart.
Reduserade från 60mm till 76mm.

Image

Svetsade ihop ett rör mellan turbo och luftfiltret i 100mm alu.
Och gjorde uttag för dumpen.

Image

Image

Image
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Du sliter du Konny. =)
Och som vanligt så ser allt JÄVLIGT bra ut. 8)
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Pitbull wrote:Du sliter du Konny. =)
Och som vanligt så ser allt JÄVLIGT bra ut. 8)





Tackar!
Brukar sätta fart på våren och bygga dag som natt :D
Mitt i vintern så han man ingen inspiration för då känns de som de är så länge tills man får köra :lol:
Men när de blir bart på vägarna så måste man bygga och fort så man får fara ut och gasa :twisted:
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
MHansson
Posts: 256
Joined: 13 Oct 2008, 19:27
Location: Edsbyn / Hälsingland
Contact:

Post by MHansson »

hehe, helt rätt :)
Blir kanon snyggt :)
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

Post by Nicke Blom »

Snyggt jobbat!! :D
Mvh Nicke Blom
User avatar
nicke.t
Posts: 3167
Joined: 08 Oct 2007, 18:34
Location: pitä

Post by nicke.t »

grymt snyggt grenrör.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Ja, det dära ser ju fint ut!
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag är ganska säker på att du kommer få skenande ladd med den där setupen :cry:
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Bmwandreas wrote:Jag är ganska säker på att du kommer få skenande ladd med den där setupen :cry:




Ska jag måste sätta större wg menar du?
Är samma wg som satt där tidigare och fick stadigt ladd på 1,3 med kabeln ur till laddtrycksstyrningen med HX40in :roll:
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Den sitter inte i flödesriktningen. En SC62 har så lite mottryck och så är det svårt att evakuera ur wg:n.
Grefven

Post by Grefven »

jag har 1,2 bars ladd som minimum med 0,5 fjäder i 60mm WG med SC62.

för vetskap om annan 4cyl bara.
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Bmwandreas wrote:Den sitter inte i flödesriktningen. En SC62 har så lite mottryck och så är det svårt att evakuera ur wg:n.




Ja de kan ju vara om de är stor skillnad på aggregat.
För annars sitter wg:n i stort sätt likadant placerad nu som förut, är till och med samma kollektor :P
Och de fungerade ju kanon med HX40 agg iaf. men får sätta dit en 60mm wg annars bara så får vi se hur lågt de går att få laddet, lär väl aldrig köra under 2kg iaf. :lol:
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

Bmwandreas wrote:Den sitter inte i flödesriktningen. En SC62 har så lite mottryck och så är det svårt att evakuera ur wg:n.


Tänk att det har vi märkt :lol:

Jag har 1,0 fjäder vilket skenar till 1,6bar ladd på topp.

info från en annan 4a med SC62 0.68ar

För övrigt väldans fint jobbat 8)

mvh johan
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

JohanH wrote:
Bmwandreas wrote:Den sitter inte i flödesriktningen. En SC62 har så lite mottryck och så är det svårt att evakuera ur wg:n.


Tänk att det har vi märkt :lol:

Jag har 1,0 fjäder vilket skenar till 1,6bar ladd på topp.

info från en annan 4a med SC62 0.68ar

För övrigt väldans fint jobbat 8)

mvh johan




Tackar!
Hmm, då går jag ut och kapar upp ett stort jäkla hål i kollektorn och försöker fixa lite flödesvänligt till en 60mm wg istället då :)
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

Konny wrote:
JohanH wrote:
Bmwandreas wrote:Den sitter inte i flödesriktningen. En SC62 har så lite mottryck och så är det svårt att evakuera ur wg:n.


Tänk att det har vi märkt :lol:

Jag har 1,0 fjäder vilket skenar till 1,6bar ladd på topp.

info från en annan 4a med SC62 0.68ar

För övrigt väldans fint jobbat 8)

mvh johan




Tackar!
Hmm, då går jag ut och kapar upp ett stort jäkla hål i kollektorn och försöker fixa lite flödesvänligt till en 60mm wg istället då :)

Bra - jag har oxå 60mm så se till att det verkligen kommer i flödesriktningen.
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Usch nu blev de dyrt igen..
Har beställt:
* Full dragracing bur
* SPEC två skivig koppling med svänghjul specad 1080nm
* Ventilfjädrar + titan retainers från Brian Crower
* ACL Race lager till både ram och vevlager
* ARP pinskruvar till ramlager
* Cuscu 1,5 vägs bakdiff.
* Och sen lite packningar och sånt smått
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Post Reply