Jag konstaterade att det ej skulle funka att ha ic´n som jag först hade tänkt
Men då får man göra på d näst bästa sättet... och såhär blev resultatet.
Dock funderar jag på om det blir skillnad på insugstempen när man har anslutningarna högst upp istället för längst ner?
Värmen stiger ju men detta lär nog vara försumbart eller vad tror ni?
Finns det nått rätt och fel sätt att placera oljekylaren?
jag tänkte placera den såhär dock blir den något över oljepumpens höjd men det skall väl inte vara några problem lr?
Eller såhär
STRANGLED wrote:Jag hade placerat oljekylaren så som du har på sista bilden, tror det blir bäst kylning då. Jag ska köra så iaf
Jag var ute o funderade över fästpunkter för oljekylet o kom fram till att det blir smidigast att ha den som på den nedersta bilden.
Blir nog färdigt ikväll/natt om jag får lite tid över....
Oljekylet har nu fått fästen.
Efter d va gjort åkte spisen ur en sväng så jag kunde färdigställa svetsjobbet på torped/kardantunneln.
Idag kom de hem ett par paket.
Blev lite nervös att dalmasarna endast skickat massa tidningar från bygden...
Men längst ner i paketet fanns det lite järnskrot som skall förädlas.
I de andra paketet var d några flänsar från KL (hitta inte dessa i ppf-shoppen)
Verkade vettiga i passformen men hålen till DP-flänsen var i minsta laget....men d e ju en baggis att fixa.
Pitbull wrote:
Kan du inte höja upp turbon lite? Känns som om det
blir lättare att dra rören då!?
Jag var inne på att höjja också.
Det jag skulle vilja är att få turbon mer ut mot skärmen men om du kollar lutningen på fjäderbenen så är dessa nästan raka vilket gör att även om jag skulle höja så blir det inte någon platsvinst.
Fördelen med denna placeringen är att det blir lägre tyngdpunkt...