Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Sandén
Posts: 1177 Joined: 13 Feb 2008, 22:09
Post
by Sandén » 16 Feb 2010, 23:01
jorgen wrote: jag sa bara till bäckis att jag skulle ha givaren till den. har faktiskt inte forskat något mer ang ombyggnad av rotor fästet. Om någon vet så skriv det direkt.
sanden: mycket fina saker
Jobbar du på dahl?
Nope ingen aning vad det är för ställe fick med påsen med andra delar i med bilen
Pitbull
Posts: 3880 Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult
Post
by Pitbull » 18 Feb 2010, 23:29
Hittar du ngn bild?? =)
Har du ngt nr på vilken givare du ska använda?
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 19 Feb 2010, 08:20
Använd en orig vevaxelgivare Pitbull.
Pitbull
Posts: 3880 Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult
Post
by Pitbull » 19 Feb 2010, 10:58
Bmwandreas wrote: Använd en orig vevaxelgivare Pitbull.
Tackar.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Andy_b
Posts: 3855 Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken
Post
by Andy_b » 19 Feb 2010, 11:28
Bmwandreas wrote: Använd en orig vevaxelgivare Pitbull.
ja man behöver väll inte en givare vid kammen om man ska köra vipec?
man kör med orginal 60-2 hjul och org vr givare
pm om det är nått
jorgen
Posts: 3912 Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:
Post
by jorgen » 09 Mar 2010, 20:35
Nu är iaf bottendelen klar för montering. Väntar på att svänghjulet så man kan montera hela paketet. Tyckte det var lika bra att lacka om motorutrymmet när det ändå var tomt, dessutom så har det kapats en del så det var ju ändå tvunget
Nu är jag nere på jobb i göteborg så då måste man ju ha lite hemjobb att göra så det fick bli fästen till ic:n i rostfritt.
Gjorde även en liten söt behållare till spolarvätskan. Den är gjord av 84mm rör. i morgon blir det att göra en till för vevhusventilation
De ska lackas "ppf grå" fast inte pulver utan billack, även servoburken kommer att få samma behandling
jorgen
Posts: 3912 Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:
Post
by jorgen » 12 Mar 2010, 09:20
jorgen
Posts: 3912 Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:
Post
by jorgen » 12 Mar 2010, 17:15
Grefven
Post
by Grefven » 12 Mar 2010, 18:09
WG´n fick ett härligt retrostuk. passar en e28.
jorgen
Posts: 3912 Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:
Post
by jorgen » 12 Mar 2010, 18:49
Man tackar. det är ju de små detaljerna som gör det
BusE
Posts: 1261 Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna
Post
by BusE » 12 Mar 2010, 19:28
Ser super nice ut jorgen!
///Peter
Posts: 632 Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo
Post
by ///Peter » 16 Mar 2010, 23:48
Svänghjulet blev ju riktigt bra! Rapp M30
och polerfetischen på wg´n va ju ite dum den heller
Peter AK
Tokyo / Stockholm
Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
jorgen
Posts: 3912 Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:
Post
by jorgen » 17 Mar 2010, 10:38
Kommer nog att märkas ganska stor skillnad med det svänghjuletB-). Vad använder du för lut då?
_Johnny_
Posts: 435 Joined: 20 Feb 2008, 20:30
Location: Göteborg
Post
by _Johnny_ » 18 Mar 2010, 19:21
fulingbusen wrote: Vad menar du med "ren lut"?
Lut är en vätska, ren betyder att den är ren, inte blandad med tex. vatten.
fulingbusen
Posts: 1085 Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:
Post
by fulingbusen » 18 Mar 2010, 19:30
Ursäkta om jag är trög...
Natronlut/natriumhydroxid/Kaustik soda eller Kalilut/Kaliumhydroxid? Hur starkt? Vart hittar man det enklast?
fulingbusen
Posts: 1085 Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:
Post
by fulingbusen » 18 Mar 2010, 19:59
Jörgen: Ursäkta om det spårar ur...
99%ig lut hittad på google