Sidepipe fråga.

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Christian.N

Sidepipe fråga.

Post by Christian.N »

Ni som kör med sidepipe genom framskärmen eller bakskärmen. Hur har ni gjort med själva slutröret som går genom skärmen?

Är den stumsvetsad mot skärmen och sen ett flexrör på avgasröret? Går skärmen dikt emot slutröret eller är det en springa i mellan.

Ja hur har ni gjort?

Image

Tacksam för alla tips jag kan få.

Mvh
Enköping, 073-3104393
just_mee84

Post by just_mee84 »

Jag kör med hårda gummi kuddar som upphängning, en som håller höjden och en som siter rakt bakom och förhindrar att röret åker bakåt när det blir varmt vilket det gör. Själva hålet har en glipa på en 1cm runt om. Sen har jag även en värmesköld med ett rör påsvetsat som sticker inåt i skärmen. Värme skölden har jag för att skydda plastskärmarna men den sparar nog lacken också. Jag kör utan något flexrör på mitt men vid eftertanke kanske det inte är så dumt att ha. Det rör sig endel med vibrationer sen ska man inte glömma att metall utvidgar sig vid värme, därför vill röret bakåt när det blir varmt.

En sak att fundera på är om bilen ska köras i bromsbänk? Det lärde jag mig nyss. då gick det inte att montera själva broms maskinen för avgasröret stack ju ut där?? Så då vart det bara att kapa avgasröret eftersom jag inte heller satt någon delning så det skulle gå att ta isär.

en bild på hur jag gjorde
Image
Alex sundberg
Tel: 0735640156
http://www.garaget.org/alex84
Post Reply