Opel Kadett C Kombi Turbo GATBIL | M50b25 Hemma nu
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Opel Kadett C Kombi Turbo GATBIL | M50b25 Hemma nu
Här är min projekttråd om min Opel Kadett C jag håller på att renoverar
Planer:
*Lacka Vit & Gul (som Rallye kadetterna)
*Motor: M50b25 finns hemma nu, med hx40
*Låda: tillhörande bmw låda
*Axlar: BMW e30 Fram och bak axel
*Breddning runt om 15cm/sida
*Plastskärmar
*Plasthuv
*Plastbaklucka?
*Full bur
*Bygga egen instrumentpanel
*Rensa inredningen, rallystolar, massa mätare m.m
*Vita blinkers & vita baklysen
*Hemmagjord bensintank i aluminium
MÅL: SPÖA KAREL PÅ 402M
OBS! Ja söker en tillhörande låda (m50b25) trasig som bygg mall, nån som vill skänka bort en?
Finns de nån som e generös o vill ge bort en fungerande så har ja inget emot de :P
Listan kommer uppdateras lite då och då när nya idéer ramlar in.
Sponsorer sökes!
Bilen när ja köpte den
Så ser den ut idag
Lite bygg bilder o bilder på breddningen o motorn:
Ja jag vet att toppen sitter åt fel håll men ja slängde bara upp den nör ja ställde den där
Donator bilen, rostfri opel
Min kommer se ut som syrrans fast med breddning, hennes till höger resten e mina
Rost lagning på hög nivå
Efter 10 timmars måttande o kapande,2st 6pack folk öl, 2st domkrafter o lite rör o en jävla massa svor dommar så vart de så här
Breddningen, breddar ca 15cm per sida
Uppdateringar kommer inom kort. Komentera gärna o ge mig bra med tips om turbo konverteringen, 'obs detta e ett budget bygge till o börja me
Planer:
*Lacka Vit & Gul (som Rallye kadetterna)
*Motor: M50b25 finns hemma nu, med hx40
*Låda: tillhörande bmw låda
*Axlar: BMW e30 Fram och bak axel
*Breddning runt om 15cm/sida
*Plastskärmar
*Plasthuv
*Plastbaklucka?
*Full bur
*Bygga egen instrumentpanel
*Rensa inredningen, rallystolar, massa mätare m.m
*Vita blinkers & vita baklysen
*Hemmagjord bensintank i aluminium
MÅL: SPÖA KAREL PÅ 402M
OBS! Ja söker en tillhörande låda (m50b25) trasig som bygg mall, nån som vill skänka bort en?
Finns de nån som e generös o vill ge bort en fungerande så har ja inget emot de :P
Listan kommer uppdateras lite då och då när nya idéer ramlar in.
Sponsorer sökes!
Bilen när ja köpte den
Så ser den ut idag
Lite bygg bilder o bilder på breddningen o motorn:
Ja jag vet att toppen sitter åt fel håll men ja slängde bara upp den nör ja ställde den där
Donator bilen, rostfri opel
Min kommer se ut som syrrans fast med breddning, hennes till höger resten e mina
Rost lagning på hög nivå
Efter 10 timmars måttande o kapande,2st 6pack folk öl, 2st domkrafter o lite rör o en jävla massa svor dommar så vart de så här
Breddningen, breddar ca 15cm per sida
Uppdateringar kommer inom kort. Komentera gärna o ge mig bra med tips om turbo konverteringen, 'obs detta e ett budget bygge till o börja me
Last edited by matte_88 on 16 Mar 2010, 08:34, edited 1 time in total.
.
¨joon wrote:Mums med den breddningen! Haha budget och budget du vet var det slutar till sist .
ahvisst, den ska juh bli fetare än fetaste än någon opel i sverige= sveriges häftigaste opel
haha de ska va budget, nuu ska du inte va sån
:)
joon wrote:Mums med den breddningen! Haha budget och budget du vet var det slutar till sist .
avisst, den ska juh bli fetare än fetast än någon annan opel i sverige, sverige häftigaste opel
haha nu ska du inte va sån, budget ska de vara
joon wrote:Mums med den breddningen! Haha budget och budget du vet var det slutar till sist .
avisst, den ska juh bli fetare än fetast än någon annan opel i sverige, sverige häftigaste opel