Toyota MR2

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Toyota MR2

Post by fredrick »

Lite uppdateringar på ett gammalt projekt ifrån jrm racing som har hamnat hos mig, blir det här.


Toyota Mr2 Turbo 91a, vänsterstyrd.
94- Bakljus och ramp


Chassi:
Tein type Flex fjäderben
Powerflex bussningar överallt
Enklare båge som ska kompletteras

Där är det tänkt nya färdiga bärarmar med uniballs och lite omflyttning för att få ordning på rollcenter, nya större bromsar runt om så Sfro ska bli nöjda.
Sen får vi se vad som händer..

Motorn idag:

Audi 5cyl 20v Turbo

Kopierad text utav ägarn innan

Borrat block
JE-kolvar
Carillo H-profilstakar
Arp bult i ram, vev, stakar, topp
Portad topp
Race ventilfjädrar (034motorsport)
Titanium retainers (034motorsport)
7a Kamaxlar med ställbara intre o yttre kamdrev.
Special fuelrail (Jrm)
Omvänt insug (Jrm)
Accufab 3" spjäll
Hks Wastegate
Turbonetics T-66
PPF Dump
Vatten kyld IC (xs-power) + Setrab kylare till den med spalfläkt.
Vatten kyld oljekylare, Setrab
Stor vattenkylare fram med dubbla Spal fläktar.
40L Fuelcell
2st 044 pumpar
AN8 soppa system
Special fuelrail (Jrm)
1600cc spridare
Nira i3
V.a.g tändspolar
6-Växlad Audi S4 låda
6 puckad Sinter
Lättat svänghjul
Sachs 707 Tryckplatta
Linelock system
Fixit drivaxlar
17 Tum Med Toyo R888 (bana)
15 Tum M-H Racemasters 10.5 tum breda samt M-H Frontrunners



Det som ska göras med den nu är en allmän genomgång och kanske en avplaning utav toppen och nya ventiler om det är orginal som sitter där nu.
Nytt grenrör med en Precision 46mm wastegate och en Precision SC62 turbo. 3.5tums rostfritt avgassystem.
Lite större vatten intercooler, frågan är om man ska ta en med 3.5" anslutningar och byta spället mot ett 90mm eller om man ska köra med 3" på trycksidan?

Byta ut agadiffen mot en Torsen diff som säkert kommer att flyga i bitar men fungerar på många kitcars med v8 iaf. Tas ifrån bakdiffen på Audi V8.
18" bbs lm kopior + r-däck
Greddy läpp till fronten
Skulle även vilja ha plangolv bak under motor och låda


Skulle gärna byta ut mätarna mot en beg. Stack dash som har hastighetsmätare + de vanliga. Måste ha någon hastighetsmätare i den om den ska reggbesiktas iaf.


Dekalerna + det svarta fram ska bort
Image
Image
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

haha leffes förra bil ju, lycka till. ovanligt bygge helt klart
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Fixat lite..
Last edited by fredrick on 08 Feb 2010, 09:33, edited 1 time in total.
Mitsubishi EVO III projekt
Persson
Posts: 133
Joined: 20 Nov 2005, 23:46
Location: Avesta/Stockholm

Post by Persson »

hehehe att man ens orkar lägga ner enegri på å få de så dåligt.

Lycka till å bli klar med den här nu då ;)
User avatar
Ludde_
Posts: 1808
Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona

Post by Ludde_ »

Hur tänkte dom när dom byggde pulssplit rör till en femma då?
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Den där bilen känner man igen från gatorna 8)
Lackerare
User avatar
BlueSpeeD
Posts: 70
Joined: 15 Jun 2007, 00:00

Post by BlueSpeeD »

suck......

Det är jag själv som har "slafsat" ihop det där grenröret över dagen för 5 år sedan, satt tidigare i min s2a sedan byggde ja om de för att passa mr2an. tiden var knapp och det var körning dagen efter där av hks kopian av wg:n oxå något man hade skräpande i garaget bara.

Jrm racing har inget med det där grenröret att göra.


LUDDE: Hehe tanken var inte att det skulle bli puls split utan det skulle bara ihop fort som möjligt! ;)


Lycka till med bilen fredrik så hoppas man få se den på något event!
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Har lyft toppen och den såg riktigt fin ut, inte en enda liten spricka har jag sett hitils och packningen såg ok ut så vettefan varför den ville blanda i lite vatten. Hoppas också på att denna får gå några event i sommar!!
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Ska tydligen fungera OK enligt vissa men jag hoppar över det nu.
Ludde_ wrote:Hur tänkte dom när dom byggde pulssplit rör till en femma då?
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

fredrick wrote:Har lyft toppen och den såg riktigt fin ut, inte en enda liten spricka har jag sett hitils och packningen såg ok ut så vettefan varför den ville blanda i lite vatten. Hoppas också på att denna får gå några event i sommar!!
Bra!
Kör hit den så jag får flöda den.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har editerat lite. JRM har inget med det grenröret att göra.
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Bra det, tog bort bilderna också innan man får igen för något eget gammalt tok :)
Mitsubishi EVO III projekt
Persson
Posts: 133
Joined: 20 Nov 2005, 23:46
Location: Avesta/Stockholm

Post by Persson »

haha ok de va på de viset, lite bonnmeck har vi väl alla gjort nån gång ;)

Fredrick: vad menar du nu, du har väl aldrig gjort nått tok :wink:
karlzzon
Posts: 504
Joined: 01 Dec 2005, 10:28
Location: avesta

Post by karlzzon »

Persson wrote:
Fredrick: vad menar du nu, du har väl aldrig gjort nått tok :wink:
:lol:
User avatar
Jimmy
Posts: 294
Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta

Post by Jimmy »

karlzzon wrote:
Persson wrote:
Fredrick: vad menar du nu, du har väl aldrig gjort nått tok :wink:
:lol:
Jag ska inte vara sämre, Jag väljer därför att använda mig utav den gladaste smiley'n hittils:

:D

Mvh. ;)
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Grenrör klart och insuget är nog ihop punktat senare idag, lite mer klart än på bilden iaf!



Image
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
struten
Posts: 320
Joined: 28 Mar 2006, 18:23
Location: avesta

Post by struten »

lycka till! hoppas din lilla oturs period gett upp! :D
allt går för sakta
Post Reply