urk, bakslagsdag budgetmässigt för projektet, saker och ting springer så lätt iväg.. Men det är to late nu, elmia om exakt 4 veckor!
DET ÄR BARA ATT LASTA!
kardan är uppmätt, nya blir 111cm. Växellådsyoke påväg till svea med polaren karel som ska hämta sin kardan därifrån..
motorn beräknas bli klar ifrån bearbetning nästa vecka, blev ppfs motorverkstad som fixar det iår, blir utfräst för raceventiler med 1mm oversize, borrat och pyramidat block. Fabriksny vevaxel kommer till ppf nästa vecka, och förhoppningsvis elemennten för att sätta i inusg.. Resten finns redan på plats!
Lager till motorn och hjullagerna är beställt ifrån meko, likaså packningar, packboxar mm.
Rutor är för närvarande ett problem, jag sabbade ju 3st lite grann med bensin, eller framförallt en hårt, resten är OK, men inte som jag egentligen vill ha dom... men nya i safirmacrolon ligger på 1000lappen kvadraten och jag vill ha till 5 rutor...
lite av vecka 9.s arbete värt att få på bild
stor plåt hemtagen, får tacka emme som hjälpte med transport!
tycker målningen vart snygg
passat in block och växellåda i kardantunneln och börjat klubba upp det som behövs..
fail
FAIL, kom aslångt bak och lite för långt mot föraren..
meka isär och modifiera
går att fimpa 1cm på rätt sida och förlänge 1cm så stagen löper på samma ställe.
wishbone staget vart ju sådär när jag "höjde" kärran.. men det var enklet att flytta om, behöver bara en längre bult.. bakaxeln är fö ihopmonterad i väntat på delar..
finns det nån dzuz jävel som passar här? Alla jag har är för små..
kortade länkage stagen för att få fram spaken
lånade en gängtapp av autotec, skönt att det finns jänkarfirmor som lånar ut till "pokémon folk"
nya favoritmaskinen =)
PERFEKT
FAIL på hålet.. kommer suga att lägga igen på något smidigt sätt i helgen.... hur har andra löst det med verticalgate spak?
the hellraiser, ett problem jag måste lösa innan elmia blir framfälgarna.. dom lär smalnas av 2"... känns som samma jobb att kapa framfälgarna 4" och kapa bakfälgarna 2" och sen switcha och svetsa ihop.. 12" bak lär räcka till 305 så man kan döda evosar på e18?