Hur mycket böter fick du iår?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
2009 va ett fint år, inte en spänn i böter!!!!
Men redan detta året har man lyckats prata sig ur en bältesbot:
Du hade inte bälte på dig sa farbror gris.
Jo svara ja snällt .nej, jo, nej, jo neeeej .joooo,
ok du klara dig denna gång:(
oki va bra:)
Och så blev ja fotad med lastbil i Norge förra veckan men han täcka för ansiktet som tur va om de nu hjälper..
Men redan detta året har man lyckats prata sig ur en bältesbot:
Du hade inte bälte på dig sa farbror gris.
Jo svara ja snällt .nej, jo, nej, jo neeeej .joooo,
ok du klara dig denna gång:(
oki va bra:)
Och så blev ja fotad med lastbil i Norge förra veckan men han täcka för ansiktet som tur va om de nu hjälper..
- AndreasE28
Fortkörning Fredag 13(!) mars.. Dryga böter och jag har fortfarande inte fått tillbaks körkortet. Har inte vart ett bra år... Suck
Last edited by AndreasE28 on 04 Mar 2010, 15:52, edited 1 time in total.
Mvh Andreas
M535i Turbo -87 430whp
M5 Touring -92 Bruksbilen
524td -87 Dieselhoran
M535i Turbo -87 430whp
M5 Touring -92 Bruksbilen
524td -87 Dieselhoran
- P.Herrdahl
jag körde ikapp polisen och följde dom i 180km/h en sträcka. med tjuuuren i passagerarsätet. eller om det var ninjaneltan kanske. minns inte nu. men vittne finns iaf. låg ganska nära oxå. de hade blåljus på så det kändes som de hade något annat som var viktigare... och så var jag väl 19 år och (mer)dum i huvudet oxå.Conny wrote:Ja klara mig fint, men nära ett par gånger när man både mött och blitt ikapp körd av sheriffen
Vart med om detta mellan Borlänge - Falun på väg till race.bullen! wrote:jag körde ikapp polisen och följde dom i 180km/h en sträcka. med tjuuuren i passagerarsätet. eller om det var ninjaneltan kanske. minns inte nu. men vittne finns iaf. låg ganska nära oxå. de hade blåljus på så det kändes som de hade något annat som var viktigare... och så var jag väl 19 år och (mer)dum i huvudet oxå.Conny wrote:Ja klara mig fint, men nära ett par gånger när man både mött och blitt ikapp körd av sheriffen
Kom ikapp en polisbil när vi maxade bilen.. slog av och höll oss bakom när vi insåg vår tabbe.. de körde dock på utan blåljus i ~200km/h i stort sett hela vägen till Falun ändå.
Får de verkligen köra så utan blåljus?
- Spiidfriik
Ja, om de är på "utryckning". De bestämmer själva när det är lämpligt att använda blåljus. "Utryckning" är dessutom rätt luddigt.ramberg wrote: Vart med om detta mellan Borlänge - Falun på väg till race.
Kom ikapp en polisbil när vi maxade bilen.. slog av och höll oss bakom när vi insåg vår tabbe.. de körde dock på utan blåljus i ~200km/h i stort sett hela vägen till Falun ändå.
Får de verkligen köra så utan blåljus?
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.