M3 Rekond!

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

M3Crille

Post by M3Crille »

bullen! wrote:Leran är inget man smetar ut. Utan man har en sån bit som på bilden och gnuggar hela bilen med. Byter givetvis ut den efter behov.

Jo så sant.. Tänkte inte ens på att nämna hur man gick till väga.. Yrkesskada o man tror att alla vet bara för man pysslar me d själv dagarna i ända.. :wink:
070-201 85 62
Grefven

Post by Grefven »

lyxturken är fin men den skulle jag villa få riktigt ollonblank inför sommaren oxå. men först ska resten ihop =)
M3Crille

Post by M3Crille »

bullen! wrote:lyxturken är fin men den skulle jag villa få riktigt ollonblank inför sommaren oxå. men först ska resten ihop =)

No worries! Grön e en jättetrevlig färg o fixa till! Blir blank nåt så gud in i helv... när man e klar! Like it a lot! :D
070-201 85 62
Oscarr

Post by Oscarr »

M3Crille wrote:
bullen! wrote:lyxturken är fin men den skulle jag villa få riktigt ollonblank inför sommaren oxå. men först ska resten ihop =)

No worries! Grön e en jättetrevlig färg o fixa till! Blir blank nåt så gud in i helv... när man e klar! Like it a lot! :D

Vilken färg är den mest "tråkiga" att polera som inte blir så jätte stor skillnad på, vit? Jag och farsan polerade min första bil, en volvo 850 glt som nästan var vit när jag köpte den. Fy satan vilken skillnad det blev :D

Här är en bild på slutresultatet

Image
M3Crille

Post by M3Crille »

Man har ju sina "hatkärlekar" va gäller färger o lacker.. :P Röd e en höjdare samtidigt som man hatar den om man får in ett "lik" som numera e vit/rosa i nyansen.. Blir ju sjukt bra när man e klar så resultatet e ju roligt o jobba fram! Silvermet e en rätt så tråkig färg då även om den blir mkt blankare osv så ser man ju inte lika stor skillnad.. :) Vit lack e jobbigare än man tror då minsta flygrostprick, tjära osv syns.. Svart som ja själv har e oxå en hatkärleksfärg då d e så satans snyggt när den e helt ren o blänker men blir ju oxå dammig o skitig på "fem minuter"... :wink:

E oxå grymt stor skillnad mellan biltillverkare på lacken.. BMW/Audi/MB t ex har en väldigt "bra o lättjobbad" lack men t ex Saab/Japsar/Ford har väldigt "sträva o tungjobbade"..
070-201 85 62
Post Reply