bullen! wrote:kan det verkligen bli bra med de skärmkanterna?
Ja, tror du jag gör något som jag vet inte blir bra? Anledningen till att jag gjorde så är för att få en förbättrad och stabilare kant då jag gick på hårt med valsningen. Om du någon gång känt på härdat kolfiber så förstår du att det håller, går inte o jämföras med glasfiber som är så klent..
Skärmkanterna var även blästrade och zinkade innan jag lade på kolfiber, vilket resulterar ett förbättrat rostskydd. Speciellt när man applicerar vaxlösning på kolfibret efter x antal lager härdare..
pro_mille wrote:Jo det går att göra det bättre genom att svetsa dit nya skärmkanter på "rätt" sätt
Jasså? Har du någon jämförelse eller är det en hypotes?
Om jag nu skulle göra så, så får jag garanterat valsa om skärmkanterna igen och då är man tillbaks till ruta 1.. om man nu inte vill förstöra ännu mer däck.
Jag ser inte kolfibret som något negativt då det sitter där som en förstärkning d.v.s enkel konstruktionsteknik.
Eftersom ni påpekar, varför skulle det inte vara bra?
Jag tycker det ser ut att vara ojämt. Likaså ser den inte så estetisk ut. En avesta breddning vore set enda estetiskt rätta. Eller byta fälgbredd så du slipper valsa.
bullen! wrote:Jag tycker det ser ut att vara ojämt. Likaså ser den inte så estetisk ut. En avesta breddning vore set enda estetiskt rätta. Eller byta fälgbredd så du slipper valsa.
Tack =). Det ojämna fixade jag naturligtvis med slippapper, du tror väl inte skärmkanten är färdigslipad o klar? Om jag hade haft möjlighet o göra en Avesta breddning så hade jag gjort det, det är ju trotsallt inte gjort i en handvändning. Fälgbredden är 8,5" men det är ET som är lågt, därav bredden.
Mvh
Dags igen.
Hann tyvärr inte lägga sista lagret vaxlösning idag då lite andra saker dök upp. Ska försöka hinna det imorgon
Taket är i princip färdigslipat, ska bara slipa lite till på några småställen. Men har iaf börjat våtslipa, blir bra som tusan, kolla följande bilder.
Vänstra skärmkanten, återstår en del slipning. Men biljäkeln ser ut som en padda nu, precis det stuket jag är ute efter.
Skottade fram garaget idag, tog 45 min.. Duktigt trött på äckelsnön nu!
Justerade cambervinkeln fram idag och här kommer lite bilder!
Innan camberjustering, dock är bilen upphissad..
Efteråt och nedhissad.
Syns inte så bra pga inneskärmen, men en aning om hur det ser ut iaf . Kan ta en bild sen på hur jag löste det!
Kom även på att jag inte har lagt upp så många bilder på underredet, här kommer en! En rejäl tvättning i motorutrymmet ska också göras innan man börjar slipa!
Sådärja, slänger upp några bilder ifrån dagens skörd. Skruvade iaf av bakdelen för att kunna slipa färdigt skärmarna. Höll på där o fjuttla en stund men sedan blev det genast för kallt. Ska lägga en heldag på det imorgon och få det helt färdigt.