Ta bort oljetråget på en M20B20
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ta bort oljetråget på en M20B20
Hur mycke jobb är det och äre nått speciellt man ska tänka på ??
Mvh =)
Mvh =)
-
- Posts: 14
- Joined: 10 Jan 2010, 21:45
Inte mycket jobb.
Hissa upp bilen lagom högt så du kommer in under och kan meka.
Töm ur oljan.
Släpp motorfästena och vxl-lådsfästena plus eventuellt någon jordkabel osv.
Fäst motorn i en motorlyft och lyft upp motorn så mycket du kan.
Kolla noga så att inget är för kort och kan ta stryk pga lyftet.
Nu kan du ta loss kabeln till oljenivågivaren på tråget.
Fram med tians hylsa på förlängare, gärna 1/4 tum och rappa loss alla 38 skruvarna sen kan du krångla ner tråget mellan balk och block.
Tillbaks kan med fördel göras i omvänd ordning.
Lycka till!
Hissa upp bilen lagom högt så du kommer in under och kan meka.
Töm ur oljan.
Släpp motorfästena och vxl-lådsfästena plus eventuellt någon jordkabel osv.
Fäst motorn i en motorlyft och lyft upp motorn så mycket du kan.
Kolla noga så att inget är för kort och kan ta stryk pga lyftet.
Nu kan du ta loss kabeln till oljenivågivaren på tråget.
Fram med tians hylsa på förlängare, gärna 1/4 tum och rappa loss alla 38 skruvarna sen kan du krångla ner tråget mellan balk och block.
Tillbaks kan med fördel göras i omvänd ordning.
Lycka till!
Grr!
0706-419608
0706-419608
Franzén wrote:Inte mycket jobb.
Hissa upp bilen lagom högt så du kommer in under och kan meka.
Töm ur oljan.
Släpp motorfästena och vxl-lådsfästena plus eventuellt någon jordkabel osv.
Fäst motorn i en motorlyft och lyft upp motorn så mycket du kan.
Kolla noga så att inget är för kort och kan ta stryk pga lyftet.
Nu kan du ta loss kabeln till oljenivågivaren på tråget.
Fram med tians hylsa på förlängare, gärna 1/4 tum och rappa loss alla 38 skruvarna sen kan du krångla ner tråget mellan balk och block.
Tillbaks kan med fördel göras i omvänd ordning.
Lycka till!
Det går att göra så alltså, skönt o slippa släppa på det som sitter under tråget.
Tack för kanonbra svar =)
Mvh =)
-
- Posts: 14
- Joined: 10 Jan 2010, 21:45
eller så borrar du håll i tråget där du skall ha returen med oljan i så kommer allt spån och skit ut med oljan, sen svarvar man till en konisk tapp av önskad storlek och slår in den i hållet och tätar med kemiskmetal..
så gjorde jag på ett 316 snik bygge och de funkade bra.. detta är ju så klart om det bara är ett snik bygge annars så är de ju inte att rekommendera.. men bygger man snik och är lite latt så va fan..
så gjorde jag på ett 316 snik bygge och de funkade bra.. detta är ju så klart om det bara är ett snik bygge annars så är de ju inte att rekommendera.. men bygger man snik och är lite latt så va fan..
mvh: Leo karlsson --åland--
Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
Alpinvit Turbo bemsar!!!=)