M3 E30 S50B30 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Joachim wrote:jag har en polare som har flera star-tec liggandes. han vill ha 3500NOK for dom som är strökna. PM:a om det är interessant.
Jösses va dyra dom har blivit då.
Har ju kört sönder 2 såna glas o då har jag bara klickat hem några nya på ebay efter lite letande för typ inga pengar alls men nu va det dyrt.
http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/Auto- ... 86.c0.m282
/Per
a.k.a. Jevlar
a.k.a. Jevlar
Per Eriksson wrote:Joachim wrote:jag har en polare som har flera star-tec liggandes. han vill ha 3500NOK for dom som är strökna. PM:a om det är interessant.
Jösses va dyra dom har blivit då.
Har ju kört sönder 2 såna glas o då har jag bara klickat hem några nya på ebay efter lite letande för typ inga pengar alls men nu va det dyrt.
http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/Auto- ... 86.c0.m282
Ja, de är inte gratis längre. Blir att ebay:a hem en uppsättning när det känns som mest aktuellt. De kinesiska tonårsljusen får sitta istället för orginalen tills det känns motiverat med star-tec.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
I torsdags satte jag i M3 E36 baksäte i kärran för att testa hur det ser ut. Blev såpass nöjd att jag kommer att lägga lite mer energi på att få det monterat "tillsvidare" eller tills ett M3 E30 skinn baksäte dyker upp.
Såhär ser det ut på plats
Hatthyllan fick sig en renovering med en burk Rallymusta färg och det blev över all förväntan. Trodde inte att tyg var så enkelt att få snyggt med sprayburk.
Idag fortsatte arbetet. Olsn hjälpte mig att slipa in supertech ventilerna, stort tack för hjälpen! Btw bromsade vi hans Audi hos PPF igår till 552whp, peovkörd idag och på torr men väldigt kall asfalt går den lös på fyran med låst mellandiff, respekt åt Audi 20v.
Här är nya ventilerna
Toppen plockas ren från orginalventilerna som för övrigt är slipade med tre radier och till alu om någon med S50 vill ha dem.
Nya chromemoly retainers och ventilfjädrar
Under tiden Olsn slipade ventiler tog jag fram skjutmått, vinkelslip och borrmaskin och tillverkade en fästplåt för Weld-on soppapumpen.
Gummikuddar för upphängning
Pumpen på plats på den mattsvarta plåten
Fästhål
Funderar på att skruva filtret rakt i pumpen
Insugsventiler på plats
Saker börjar falla på plats
Imorgon ska avgaskanalerna fyllas med Inconel ventiler!
Dessutom fick bagaget all inredning installerad för att testa hur fuelcellen ska sitta. Om jag hinner svetsar jag ihop fästen till den imorgon!
Såhär ser det ut på plats
Hatthyllan fick sig en renovering med en burk Rallymusta färg och det blev över all förväntan. Trodde inte att tyg var så enkelt att få snyggt med sprayburk.
Idag fortsatte arbetet. Olsn hjälpte mig att slipa in supertech ventilerna, stort tack för hjälpen! Btw bromsade vi hans Audi hos PPF igår till 552whp, peovkörd idag och på torr men väldigt kall asfalt går den lös på fyran med låst mellandiff, respekt åt Audi 20v.
Här är nya ventilerna
Toppen plockas ren från orginalventilerna som för övrigt är slipade med tre radier och till alu om någon med S50 vill ha dem.
Nya chromemoly retainers och ventilfjädrar
Under tiden Olsn slipade ventiler tog jag fram skjutmått, vinkelslip och borrmaskin och tillverkade en fästplåt för Weld-on soppapumpen.
Gummikuddar för upphängning
Pumpen på plats på den mattsvarta plåten
Fästhål
Funderar på att skruva filtret rakt i pumpen
Insugsventiler på plats
Saker börjar falla på plats
Imorgon ska avgaskanalerna fyllas med Inconel ventiler!
Dessutom fick bagaget all inredning installerad för att testa hur fuelcellen ska sitta. Om jag hinner svetsar jag ihop fästen till den imorgon!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
johankihl wrote:215/40=Tyskstuk på 8,5" fälg va?
ja. Det är det.
215-35 på 8,5" evoskärmar.
http://www.garaget.org/?car=179259&image=1711384