Bur i E30

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Fredro

Bur i E30

Post by Fredro »

Är det någon som har ideer om hur man ska montera stöttan över rutan utan att den är ivägen för backspegel och inte heller i ögonhöjd? Man kanske får ta och sätta en sminkspegel direkt på röret?

Image

Sen är ju folk alltid välkomna att lägga upp lite bilder på era "lösningar"
Fredrik
070 4567 121
Sjögren Racing

Post by Sjögren Racing »

Finns backspeglar med självhäftande tejp som du monterar på insidan av rutan.
Fredro

Post by Fredro »

Får nog lov att bli nått sånt..
känns så tattigt bara...kan man inte lägga den med vinkeln bakåt?
Fredrik
070 4567 121
Peter_1982

Post by Peter_1982 »

På min E30 satte jag det röret i utrymmet som är mellan originalbalken och, i mitt fall, takluckan.

Dock offrar man då solskydden istället för backspegeln, men har man en streamer i framrutan så spelar det väl mindre roll...

Kolla bilderna på länken, gick inte att länka bilderna direkt in i forumet.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4 ... &start=504
pizza

Post by pizza »

om NÅNTING är tattigt med bur byggen så är det när man 'anpassar' den efter saker som speglar, bältesfästen, instrumentpanel å så. Känns som om man bygger bur av fel anledning då, den ska monteras RÄTT så den fyller sin funktion, inte va nå halvdan styling pryl. Slå i buren rätt å anpassa sakerna runt i efterhand.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
chribbe

Post by chribbe »

tänk på org fästen till bälten om du ska besikta den
Fredro

Post by Fredro »

Haha... ingen jävla styling... men det ska ju respektabelt ut... inge kul med en halvtattig smikspegel...

Schysst bygge Peter lite roligare med inspiration istället :)
och ja tanken är som sagt att besikta den... det är fint Cribbe
Fredrik
070 4567 121
Grefven

Post by Grefven »

håller med pizza.

i annat fall så finns det modellanpassade burar från weicher som ppf säljer. då går det både att veva ner rutorna, öppna takluckan och ha innerspegeln kvar. men ser dock ej checkkontrollpanelen i taket. och de burarna är jättefina och den bästa kompromissen om jag får säga det. och en kompromiss är nog vad TS vill ha.
Fredro

Post by Fredro »

Lite missförstådd kanske... klart att buren ska sitta där av en anledning... annars hade jag kunna skippat den direkt och gått med i plastraketskolan...

grejen är den att det är första buren jag bygger och jag undrade bara om det fanns folk som har gjort detta tidigare och har vettiga synpunkter och tipps som t.ex. Peter som visade bilder på hur han hade suttit dit den

tanken var alltså bara att få lite inspiration och inte bli nertryckt av någon som bara vräker ur sig nåt i förbifarten... :?
Fredrik
070 4567 121
Grefven

Post by Grefven »

ska det svetsas i en bur så ut med allt som är ivägen och montera den tajt. finns inget fulare än när det är stora spalter överallt.
Fredro

Post by Fredro »

Jo självfallet men det jag var nyfiken över är hurvida röret över framrutan är tänkt att vinklas neråt som på bilden ovan eller uppåt framåt eller bakåt...

så tack för lite konstruktiv kritik :P
Fredrik
070 4567 121
JannePower

Post by JannePower »

ska vinklas så att den följer rutramen på absolut tightaste sätt. så nära plåten som möjligt.....
Fredro

Post by Fredro »

Fint... gick bra om man väntde den uppåt och då passade den mittemellan backspegeln och veven till takluckan... alltså = plastraket? 8)
Fredrik
070 4567 121
Post Reply