Är det någon som har ideer om hur man ska montera stöttan över rutan utan att den är ivägen för backspegel och inte heller i ögonhöjd? Man kanske får ta och sätta en sminkspegel direkt på röret?
Sen är ju folk alltid välkomna att lägga upp lite bilder på era "lösningar"
om NÅNTING är tattigt med bur byggen så är det när man 'anpassar' den efter saker som speglar, bältesfästen, instrumentpanel å så. Känns som om man bygger bur av fel anledning då, den ska monteras RÄTT så den fyller sin funktion, inte va nå halvdan styling pryl. Slå i buren rätt å anpassa sakerna runt i efterhand.
i annat fall så finns det modellanpassade burar från weicher som ppf säljer. då går det både att veva ner rutorna, öppna takluckan och ha innerspegeln kvar. men ser dock ej checkkontrollpanelen i taket. och de burarna är jättefina och den bästa kompromissen om jag får säga det. och en kompromiss är nog vad TS vill ha.
Lite missförstådd kanske... klart att buren ska sitta där av en anledning... annars hade jag kunna skippat den direkt och gått med i plastraketskolan...
grejen är den att det är första buren jag bygger och jag undrade bara om det fanns folk som har gjort detta tidigare och har vettiga synpunkter och tipps som t.ex. Peter som visade bilder på hur han hade suttit dit den
tanken var alltså bara att få lite inspiration och inte bli nertryckt av någon som bara vräker ur sig nåt i förbifarten...
Jo självfallet men det jag var nyfiken över är hurvida röret över framrutan är tänkt att vinklas neråt som på bilden ovan eller uppåt framåt eller bakåt...