Och här är svänghjulet..Svarvat hos Danne J, både bak & framsida....
Ska bara dit med startkransen & nya styrpinnar till tryckplattan sen ska det monteras!
Hur noga är det med balansering tro?
alla rekomenderar att balansera, är inte så ruggit dyrt hos en motorfirma om han får tid på sig..
jag har dock kört utan att balansera efter en svarvning en gång.. och inte märkte jag något =)
Ja vi får se hur långt originalkolvarna vill hänga med sen får det bli en smidd 2.8 lr 3.0 istället
okej ska forska i detta vet en som har balanserat i däckbalanseraren & det blev bra men nämner inga namn...
Ja har oxå kört utan att balansera svänghjulet, och märkte inte heller av detta. Det som sitter i denna e30in jag har nu är heller inte balanserat efter lättning
Nämndes inte det när jag svarvade svänghjulet? Du kan enkelt se på press klockan vad den ger. om inte annat sätter du en finskalagare manometer så syns det tydligare. Har för mig Mattias nämde något om 2.5mm (Admin STS) för 4 år sedan men inte alls säker. Har du inte en press på jobbet?
Last edited by dgyldmark on 12 Feb 2010, 23:13, edited 1 time in total.
dgyldmark wrote:Nämndes inte det när jag svarvade svänghjulet? Du kan enkelt se på press klockan vad den ger. om inte annat sätter du en finskalagare manometer så syns det tydligare. Har för mig Mattias nämde något om 2.5mm (Admin STS) för 4 år sedan men inte alls säker. Har du inte en press på jobbet?
okej nej det kommer jag inte ihåg..jo vi har en press på jobbet dock utan manometer .. Annars får vi åka bort till Daniel & rispa till svänghjulet igen