Erfarenheter utav denna billyft?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Clarken

Erfarenheter utav denna billyft?

Post by Clarken »

Någon som har några som helst erfarenheter utav denna lyft eller liknande lyftar? I dagsläget kan jag ej ha någon fast installation då vi kör in med skördetröskan, traktor och vagn osv i verkstaden och då måste nästan hela golvet vara tillgängligt.

http://www.verktygsboden.se/V06/shop/de ... 3779&Hkat=
// Richard Clark - BMW M3 e30
5100.se - Motorsport för alla!
moonzhine

Post by moonzhine »

Inte av just den modellen men har kollat på tvåpelaren dom säljer och den va inge vidare,duger säkert men köp hellre en begagnad märkes lyft..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)

Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!

Mvh:Peter
0730468169
Clarken

Post by Clarken »

moonzhine wrote:Inte av just den modellen men har kollat på tvåpelaren dom säljer och den va inge vidare,duger säkert men köp hellre en begagnad märkes lyft..
Vad var det för fel på deras 2 pelarelyftar?
Fredriktak

Post by Fredriktak »

Clarken wrote:
moonzhine wrote:Inte av just den modellen men har kollat på tvåpelaren dom säljer och den va inge vidare,duger säkert men köp hellre en begagnad märkes lyft..
Vad var det för fel på deras 2 pelarelyftar?

Tycker den där såg jävligt ostabil ut, säkerligen är den hur stabil som helst, men jag skulle nog aldrig köra upp min kärra på den där, eller investera i den där lyften för den delen heller.. finns mycket andra goa alternativ. Dock är denna modell "portabel" inte att tänka på för min del, då kör jag hellre domkraft och pallbockar, men det är jag det..
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
ploNe30

Post by ploNe30 »

Jag köpte en tvåpelarlyft (kina) från rullodäck. Tycker den verkar robust och fin men jag har inte monterat och provkört den ännu.
Beror ju såklart på hur man ska använda lyften, men till lite hobbymeck funkar nog en kinalyft finfint!

Robin
325IM ala M3 - Turbo
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
Clarken

Post by Clarken »

ploNe30 wrote:Jag köpte en tvåpelarlyft (kina) från rullodäck. Tycker den verkar robust och fin men jag har inte monterat och provkört den ännu.
Beror ju såklart på hur man ska använda lyften, men till lite hobbymeck funkar nog en kinalyft finfint!

Robin
Får man fråga priset på den lift du köpte?
Grefven

Post by Grefven »

Verktygsboden suger. Det ser ut som skräp. Vissa grejor kanske kan de vettigt ut på bild. Men mer än så är det inte.
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

bullen! wrote:Verktygsboden suger. Det ser ut som skräp. Vissa grejor kanske kan de vettigt ut på bild. Men mer än så är det inte.
Haha, snacka om att dömma en bok efter omslaget!!!

"Det ser ut som skräp PÅ BILD"

Haha, dagens. För det som ser ut som en sak på bild stämmer givetvis alltid med varan man får till dörren, det vet ju alla!

Va det inte du som grämade dig över alla idioter som säljer styling prylar samt röktonade blinkersglas som aldrig kunde ta en bild på varan de säljer?
Vem har sagt att det är skiten på bild man får? Den man får kanske är bättre än den du fantiserat ihop genom att sett bilderna.

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Hool

Post by Hool »

En riktig billyft brukar ligga mellan 5 och 40' på blocket beroende på tillverkare och om det är nytt eller beg.

Då jag kikat runt iaf. Beror väl på lite om man betalar moms eller inte..
Franzén

Post by Franzén »

China china!!

Very cheap, almost cheaper than Ullared.
High quality, low cost.

Almost no material at all.

Får krupp och utslag av sånt skräp.
Grr!
0706-419608
Hool

Post by Hool »

Stenhöj 4p för mindre pengar

Launch 2p för mindre pengar

Kan vara värt att bygga ut verkstaden lite? :D
ploNe30

Post by ploNe30 »

Clarken wrote:
ploNe30 wrote:Jag köpte en tvåpelarlyft (kina) från rullodäck. Tycker den verkar robust och fin men jag har inte monterat och provkört den ännu.

Robin
Får man fråga priset på den lift du köpte?
http://www.blocket.se/sodermanland/2_pe ... m?ca=2&w=3

Som sagt får man väll vad man betalar för men tror nog inte jag kommer bli missnöjd!
325IM ala M3 - Turbo
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
Grefven

Post by Grefven »

Hollizini wrote:
bullen! wrote:Verktygsboden suger. Det ser ut som skräp. Vissa grejor kanske kan de vettigt ut på bild. Men mer än så är det inte.
Haha, snacka om att dömma en bok efter omslaget!!!

"Det ser ut som skräp PÅ BILD"

Haha, dagens. För det som ser ut som en sak på bild stämmer givetvis alltid med varan man får till dörren, det vet ju alla!

Va det inte du som grämade dig över alla idioter som säljer styling prylar samt röktonade blinkersglas som aldrig kunde ta en bild på varan de säljer?
Vem har sagt att det är skiten på bild man får? Den man får kanske är bättre än den du fantiserat ihop genom att sett bilderna.
läs igen människa. jag har inte sagt som du skriver. jag säger att det kanske kan se bra ut på bild. men definitivt inte i verkligheten. men åk gärna upp till verktygsboden och kika på dom. köper du en så har du enormt dåligt omdömme.
Hool

Post by Hool »

Från Kina till EU Är det en strafftull på 48% så om grejerna är importerat lagligt så är det en indikation på exakt hur billigt det är gjort från början.

De är bra på att kopiera med.. Och som alla vet från skolan är att bara för att du skriver av polarens läxa betyder inte att du fattar var/hur/när och varför det fungerar och vad man ska och inte ska göra. :roll:

Aja.. men insisterar du så är det väl billigare med en begagnad höglyftande pallbjörn ;)
gustaf.josefsson

Post by gustaf.josefsson »

haha, vart har du fått det där med strafftull ifrån?
Bmw 325ik e30 m20b25
Clarken

Post by Clarken »

Skippar nog den liften jag nämnde i första inlägget och spanar nog in någon 2 pelar lyft ist.
Post Reply