r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

r.ivars

Post by r.ivars »

jaop =) vi får se vart allt slutar i motorväg :) jag är fortfarande lite omotiverad till att sälja "delar" för att förändra allt "lite grann" mest.. Men samtidigt "behövs" igenligen vissa upgrades och när man endå gör dom så.. ja ni vet... Mindgame 2010

Motorupdatesen som det ryktas om ifrån ppf forumet är i stora drag:
Nygjord botten på 3.0 liter. (kort och gott:330 vev, smidda stakar och cp kolvar)
Andra kammar. (ppfs banka ut tänderna profil)
Raceventiler (supertech +1mm)
Racekedjor
Precision PT76 billet
Nytt insug a'la projekt ärtan (vattenkylning)

*Altså mest ekonomiska är att sälja min fullt fungerande beprövade 1000hk botten komplett (med modifierat tråg och modifierad pump för stödgördeln). Och alla rätta spel.
*Sälja kammar ihop med dom modifierade kamställen.
*Sälja av GT42Ren, ev ihop med grenrör och waste och downpipe om så önskas (inte billigt dock).
*Sälja insuget ihop med fuelrailen då det är gjort fästen till.

Detta skulle altså resultera i en effektökning med 100whp vilke vore kul, jag gillar ju effekt.. Registret skulle börja 500 varv tidigare och även sluta 500 varv tidigare..

men såklart, effekt har aldrig varit mitt problem, det är i chassiet jag har planerat och kommer lägga ner vikt på iår.. Hela 4-link grejen med allt jag plöjt ner kulor i känns förbannat intressant!

Men finns det intresse för mina rabblade motorprylar kan ni hojta till lite så kanske mitt övervägande till updatesen går fortare och blir av ;)

i brist på praktiska saker att göra så är det inte direkt årets update på vad som "hänt"...

ställer vingen aggressivt då jag verkligen behöver hjultryck efter 201meter... blir justerbart vingblad.

Image

årets puffra i miljöreklam på jobbet..

Image

humor

Image

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

Visst är det kul och bygga nytt men det kostar ju lite även om du får bra betalt för dina gamla saker samt all tid för snart är våren här. Din gamla motor är ju värd grymma pengar i mina ögon med tanke på vad det kostar bygga nytt och hur bra allt har hållit för dig. :D

Men om du är sugen på sälja av lite delar från den gamla så dra ett pm vad du vill ha för kammarna med ställena för dom är lite hög intresanta :wink:
r.ivars

Post by r.ivars »

Ronnie AVR wrote:Visst är det kul och bygga nytt men det kostar ju lite även om du får bra betalt för dina gamla saker samt all tid för snart är våren här. Din gamla motor är ju värd grymma pengar i mina ögon med tanke på vad det kostar bygga nytt och hur bra allt har hållit för dig. :D

Men om du är sugen på sälja av lite delar från den gamla så dra ett pm vad du vill ha för kammarna med ställena för dom är lite hög intresanta :wink:

så sant så sant.. Men som tur är så supportar ppf mig riktigt fint, så affären blir inte så kostsam eftersom alla mina prylar är säljbara och fullt fungerandes, beprövade osv :) Men det är ett väldans roddande.. och jag lär ha sålt innan jag köper nytt.. Allt känns så lätt innan man slänger ut på annons.. mitt insug tex.. trodde jag skulle ha full inkorg när jag kikade in på ppf dagen efter.. FAIL.. :)

Det enda jag kan säga iallafall är LÄNGE LEVE M50.. Fyfan bästa motorn i världen :)

Hojtar till ang kammarna, de har jag fått intresse på tidigare.. Så de är lite av "paxade" om jag kommer till skott med försäljning..

= ärtan eller bäckis kan inte sälja mina kammar till dig för dom vet inte vem förstetjingaren är :D haha
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

hahahah. det är inte värre än gå in i webbshobben och lägga en uppsätting kammar i shoppingcarten :wink:

Vilka kammar kör du med fresten? 280/280 10,4?

Fattar inte att ingen köpt ditt insug än för det är fan gratis med tanke på allt jobb det är bygga samt och kostnaden. Men skulle du sälja allt komplett med motor grenrör turbo insug mm kanske det går lättare.

Se så knåpa ihop en annons nu och lägg ut i säljes :lol:
Hammarström

Post by Hammarström »

Klart du ska ha en vatten ic!
Köp min laminova luftbox http://www.zatzy.com/projekt/244559-ham ... or-14.html
Verka inte vara karl nog att kunna lägga in en bild.
peppe
Moderator

Post by peppe »

Hammarström, räcker med en gång på submit-knappen. Felmedelandet är bara en irriterande grejj, resnade dina övriga inlägg. :D

Skål och trevig helg alla.
r.ivars

Post by r.ivars »

Hammarström wrote:Klart du ska ha en vatten ic!
Köp min laminova luftbox http://www.zatzy.com/projekt/244559-ham ... or-14.html
Verka inte vara karl nog att kunna lägga in en bild.

japp det blir vatten ic =) ärtan håller på att fila på någe fränt :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Tingsdalsracer

Post by Tingsdalsracer »

Jag hoppas att du får sälja grejerna men det verkar vara penga brist när folk inte fattar att det är billigare att köpa en paketlösning som är utprovad till en bra mkt billigare peng än att köpa styckevis.

Lycka till med årets satsning

/Patrik
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Se till att överdimensionera vatten ic systemet om du ska åka på gata eller bana med det. En kompis kör det i sin Audi som går på gata och han kör en Johnson-pump till vattensystemet, den går rätt varm efter några gaspådrag.

Tvivlar iof inte på att Ärtan har hittat nåt fläskigt :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
r.ivars

Post by r.ivars »

johankihl wrote:Se till att överdimensionera vatten ic systemet om du ska åka på gata eller bana med det. En kompis kör det i sin Audi som går på gata och han kör en Johnson-pump till vattensystemet, den går rätt varm efter några gaspådrag.

Ärtan förklarade hur man gör allt och det kommer inte bli något problem med det :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Bäckström

Post by Bäckström »

Ivars du är fan tokig =) men jävlar så ballt om de skulle bli ny morot..
Inte lätt å stå emot när 2 dalmasar tar över kommandot =)

Förresten lite taskig puts på downpipen ;)

Ha de gott och snickra hårt

/Erik
Hammarström

Post by Hammarström »

johankihl wrote:Se till att överdimensionera vatten ic systemet om du ska åka på gata eller bana med det. En kompis kör det i sin Audi som går på gata och han kör en Johnson-pump till vattensystemet, den går rätt varm efter några gaspådrag.

Grejen är att inte bara åka med en stor vatten behållare till kylaren,utan med en vattenkylare så gör jag o det funkar kanon på gatan o bana.
Blown M5

Post by Blown M5 »

Hammarströms insug är riktigt bra gjort, skulle köpt det själv förut om det
Hade passat. Ang. kylning av ic-vattnet så kan man göra såhär som jag gjorde:
Image

4 bilkylare ihopsvetsade med 2 fläktar på = 30 grader insugstemp vid 1.2 bar laddtryck.
BusE

Post by BusE »

8 sec repor är nog inga problem till sommarn med alla dessa uppdaterningar, kanske blir 7sec repor till och med :twisted:
E30 T5

Post by E30 T5 »

Finns bar ett ord SJUKT :D lycka till.
mvh Rikard
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Nu när det här bara är en dragrace bil blir det isvatten till intercoolern. Så det blir lite effekt :wink:
Christian.N

Post by Christian.N »

Bmwandreas wrote:Nu när det här bara är en dragrace bil blir det isvatten till intercoolern. Så det blir lite effekt :wink:

En nyfiken fråga bara. När man använder isvatten som du skrev, hur får man det så? Har man med sig kylt vatten eller finns det "kylskåp"?
Enköping, 073-3104393
Post Reply