Rikta?

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Olof.B

Rikta?

Post by Olof.B »

(325 e30)

Har tidigare lokaliserat ett hål som har resulterat i att det har läckt in vatten vid fötterna. För att komma åt bättre och se hur det egentligen ser ut så monterades instrumentbrädan ur.
När jag idag började gräva i rosten så visade det sig vara mycket värre än jag trott. Är riktigt dåligt i torpeden och plåten fram till fjäderbenstornet (under säkringslådan). Konstaterade då att det är så pass mjukt så att fjäderbenstornet troligtvis har böjts innåt mot motorn och säkert därför fjöderbensstaget inte passar. Började mäta och kom fram till att vä fjäderbenstorn lutar ca 1cm innåt jämfört med hö.

Frågan är vad gör man? Rikta är väl egentligen det enda man kan göra antar jag. Frågan är ju då: Är det värt det eller ska man kasta bort skiten och köpa nytt? Vilket jag egentligen inte har råd med.

Var kan man rikta och vad kostar deT?
markus

Post by markus »

Du får en skaplig kaross för priset en riktning kostar om du inte kan hitta en som gör det svart typ.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
_night rider_

Re: Rikta?

Post by _night rider_ »

man kan väl även bond rikta om man vill dvs bara göra ett fäste som man skruvar fast och kan haka fast en kedja i ngn bil el traktor och dra lite försiktigt. är de mjukt dära som du säger så lär de komma lätt men håll koll så du inte drar den snett..

El så ber du nån mindre plåtverkstad titta på där men du lär ju få pynta. För att bara koppla upp bilen i bänk och koppla upp dragbommen tar en stund.. hadde du bott i luleå hadde ja kunna titta på de där.. jobbar nämligen som just bilplåtslagare..
FugitivE

Post by FugitivE »

Åk till närmaste skadecenter, dvs lackeringsfirma och prata med någon där, helst kanske någon plåtis, som kan göra det under kvällspassen som brukar finnas :roll: :lol:
Lackerare
Per Eriksson

Post by Per Eriksson »

Sätt en domkraft/portopower mellan toppen på tornet du ska trycka ut och rambalken på andra sidan och tryck, du kommer bli förvånad hur lätt det går, sen när du har det i rätt läge så lagar du upp rosten.
/Per
a.k.a. Jevlar
Post Reply