E30 bakbromsar
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
E30 bakbromsar
Vad kör ni med för något? skulle vilja få lite olika lösningar på större/bättre bakbromsar med mindre modifikationer på e30
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
- Strandholm
Då har dom felStrandholm wrote:MichaelB wrote:Det finns ju ventilerat att plocka från 325ixT
den är ventilerad 258*19
kan någon fixa bild på detta?
Diskuterade detta med ett par vänner i helgen och de hävdade att det inte var ventilerade skivor, och ena killen har ägt en 325ixT.

Har ingen bild just nu bara att kika på realoem eller bmwfans så står det där.
Michael Bäck
BMW 318is 4.4csl -90 Banleksak
BMW 323im 2,8 -84 BMWCUP
BMW 323im 2,8 -84 BMWCUP
- Strandholm
jora jag vet vad internet säger. men 1 bild säger mer än 1000ordMichaelB wrote:Då har dom felStrandholm wrote:MichaelB wrote:Det finns ju ventilerat att plocka från 325ixT
den är ventilerad 258*19
Diskuterade detta med ett par vänner i helgen och de hävdade att det inte var ventilerade skivor, och ena killen har ägt en 325ixT.![]()

jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Jag har haft en 325ix -87:a för 5år sedan den bytte jag bakbromsar på och jag kan inte minnas att det skulle sitta ventilerat... men jag kan minnas tokigt.Strandholm wrote:MichaelB wrote:Det finns ju ventilerat att plocka från 325ixT
den är ventilerad 258*19
Diskuterade detta med ett par vänner i helgen och de hävdade att det inte var ventilerade skivor, och ena killen har ägt en 325ixT.
- Strandholm
Det ska tydligen bara vara just touringen som har ventilerade bak, din var en "vanlig" som jag förstår det om det va en -87?FoX wrote:Jag har haft en 325ix -87:a för 5år sedan den bytte jag bakbromsar på och jag kan inte minnas att det skulle sitta ventilerat... men jag kan minnas tokigt.Strandholm wrote:MichaelB wrote:Det finns ju ventilerat att plocka från 325ixT
den är ventilerad 258*19
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Det var en sedan ja..Strandholm wrote:Det ska tydligen bara vara just touringen som har ventilerade bak, din var en "vanlig" som jag förstår det om det va en -87?FoX wrote:Jag har haft en 325ix -87:a för 5år sedan den bytte jag bakbromsar på och jag kan inte minnas att det skulle sitta ventilerat... men jag kan minnas tokigt.Strandholm wrote:
- Strandholm
har för mig (ingen egen erfarenhet) att du behöver en centrerings-ring för skivan samt adapter till oket då. Ska du köra 4-bult kan det vara lägligt att borra upp bultcirkeln så den passar ocksåBrox wrote:såg lite versioner utav de här 328 bakskivor med 540bakok, någon som vet vad man måste göra med skivorna?

Handbroms och allt ska fungera som jag förstått...?
Centreringring precis.Scrazher wrote:har för mig (ingen egen erfarenhet) att du behöver en centrerings-ring för skivan samt adapter till oket då. Ska du köra 4-bult kan det vara lägligt att borra upp bultcirkeln så den passar ocksåBrox wrote:såg lite versioner utav de här 328 bakskivor med 540bakok, någon som vet vad man måste göra med skivorna?![]()
Handbroms och allt ska fungera som jag förstått...?
Borra 4x100 samt ett hål för styrningen eller bulten som håller fast skivan.
Sen en Adapter för oket.
Handbroms ABS osv, funkar fine!
Både Johan Samson & Arne Lindgren kör med dessa ventilerade bak påStrandholm wrote:jora jag vet vad internet säger. men 1 bild säger mer än 1000ordMichaelB wrote:Då har dom felStrandholm wrote:
Diskuterade detta med ett par vänner i helgen och de hävdade att det inte var ventilerade skivor, och ena killen har ägt en 325ixT.![]()
sina bmw cup bilar som går i modefierat klassen.
Michael Bäck
BMW 323im 2,8 -84 BMWCUP
BMW 323im 2,8 -84 BMWCUP