E30 328T Kombikraft (Dogbox) SÅLD!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Overcharged
- Ronnie AVR
Har inte kollat exakt hur det ser ut med balken än man kanske tom bara kan göra 2 olika uppsättingar växellådskuddar så lirar de och sen spakstället är ju givet det måste vinkals om.Overcharged wrote:är själv ute efter en ny växellåda, men du menar att det bara är balken under och spakstället som skiljer, så byter man dem två så blir det samma lutning?
- Ronnie AVR
- Nisse Järnet
Jag gör mest inget alls med bilenRonnie AVR wrote:Helst inte men händer det så är det bara en timmes jobb innan man kan ut och sladda igenPimplaren wrote:Här ska det skottas!!![]()
Gör du nå framsteg med din vagn då eller har både den och du gått i ide kanske??

Har allt jag ska byta liggandes sånär på silentblocks! men det beställs lagom till löning!
Ska byta slappa hardy stöd silent osv..

Får se om jag orkar linda kabelhärva direkt! är fan roligare att köra än att meka.... hoho
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ronnie AVR
Ronnie AVR wrote:Tack.Nisse Järnet wrote:Har för mig att du lär göra ny balk till en låda med fel lutning, men det är ju inte hela världenSer bra ut!
Ja jag säger som åläningarna "får väl laga en ny"
HAHAHAHA helt rätt!!
Nu håller det på att spåra ur totalt!!
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
- m_ellisson
Hur går det här da?
Körde du sönder nån låda -09???
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
- Ronnie AVR
Här är det lugnt gatanm_ellisson wrote:Hur går det här da?

Var och kapa bort ett hörn till fronten så den ska bytas om ett tag har bara så mycke annat och göra hela tiden.
Ja en disel låda sa upp sig förra året. Ska riva isär den och se vad som hänt vid tillfälle men tror man fan inte har sönder dom med min lilla effekt utan det är våldet som dödar dom

- Ronnie AVR
Länge sen man uppdaterat nått men lite har det allt hänt.
Släpa iväg bilen till Kristians jobb så han skulle få nått och göra en lördag morgon kl 0800.

Efter en stund kapande och mätande och lite svetts hamna bilen här.

Slutresultatet på dagen.

Lite innan detta kom den en västerås bo och leverera dessa till mig.
Han snacka om att dubbla insugskammar har man när man ska dra på husvagnsemester med racebmwn. Dessa skulle vara lite mera sportigare så det var bara slå till. Thxx Ivars för leveransen synd du trodde att du hade flyttat till arlanda när du skulle hem

Kastat i dom nya moddade kamställena

Nya kammar på plats samt inställde. 2mm gick snacket och så fick det bli.

Körde förra året utan stödgördel så det är nog lika bra kasta i en ny för planen är ju mera mos.
OBS för er som funderar på montera en sådan krävs det liten mod av oljepump svettsa om servopumps fästet i tråget samt kapa bort en bit av svalpplåten i tråget.

Hade ingen linelock förra året så en sån kan va bra och ha när man ska gå in i stage samt göra stekiga börnissar med

Var förbi Oliver aka (pimplaren) en sväng och hämta ett m30 svänghjul som ska moddas lite så man kan åka 765 platta och 4 puck i år.
Tack för hjälpen Oliver.

Bonus bilder.

Har även denna liggandes men måste bygga ett nytt grenrör för få dit den och det blir lite tajt både tids och ekonomiskt för snart vankas det semester och utlandsresa.

Maskinen har åkt i igen iaf och ska fixa en ny kabelpiska samt massa småpill överallt.
Nån som har en uppsätting hylsor till salu så man får dit 5 bult fram på E30?? Behöver en till uppsättning till mina nya fjäderben.
Mvh
Släpa iväg bilen till Kristians jobb så han skulle få nått och göra en lördag morgon kl 0800.

Efter en stund kapande och mätande och lite svetts hamna bilen här.

Slutresultatet på dagen.

Lite innan detta kom den en västerås bo och leverera dessa till mig.
Han snacka om att dubbla insugskammar har man när man ska dra på husvagnsemester med racebmwn. Dessa skulle vara lite mera sportigare så det var bara slå till. Thxx Ivars för leveransen synd du trodde att du hade flyttat till arlanda när du skulle hem

Kastat i dom nya moddade kamställena

Nya kammar på plats samt inställde. 2mm gick snacket och så fick det bli.

Körde förra året utan stödgördel så det är nog lika bra kasta i en ny för planen är ju mera mos.
OBS för er som funderar på montera en sådan krävs det liten mod av oljepump svettsa om servopumps fästet i tråget samt kapa bort en bit av svalpplåten i tråget.

Hade ingen linelock förra året så en sån kan va bra och ha när man ska gå in i stage samt göra stekiga börnissar med

Var förbi Oliver aka (pimplaren) en sväng och hämta ett m30 svänghjul som ska moddas lite så man kan åka 765 platta och 4 puck i år.
Tack för hjälpen Oliver.

Bonus bilder.

Har även denna liggandes men måste bygga ett nytt grenrör för få dit den och det blir lite tajt både tids och ekonomiskt för snart vankas det semester och utlandsresa.

Maskinen har åkt i igen iaf och ska fixa en ny kabelpiska samt massa småpill överallt.
Nån som har en uppsätting hylsor till salu så man får dit 5 bult fram på E30?? Behöver en till uppsättning till mina nya fjäderben.
Mvh
- m_ellisson
Fan va fint det blir Ronnie 

///Magnus Ellisson
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
- Ronnie AVR
Fan vad nice Ronnie 

MVH Oliver Turbo Turtle
BMW m5 f10
BMW m5 f10
- Nisse Järnet
- Ronnie AVR