tänkte bara fråga, passar m3 e30s hjulnav rakt på e30? eller man måste ha hela fjäderbenet fram?
vill veta om man kan köpa 4st nav så är det bara att smacka dit så har man 5x120?
antar att dom passar kanske bara 318is,323 och 325 bak? då dom har skivor bak? eller ja det är bara dom modellerna som är intressanta för mig, men kanske någon mer som undrar som har någon annan modell?
attans också, trodde att det skulle vara så lätt att få 5 bults
jag pallar inte hålla på med e36ans fjäderben och skit, m3 e30 fjäderben är väll inte helt lätta att få tag i gissar jag på? och får man tag i det så med tanke på vad bara naven kosta så vill jag inte tänka på vad det kostar med kompletta fjäderben
Det är inget märkvärdigt jobb att bygga om till 5-bult fram. Fixa nav från e36 och en adapter på navet så har du 5-bult. Vet inte om det går att borra original skivan fram till fembult men du kan ju lika gärna skaffa större skivor och ok på en gång vilket jag kan rekommendera. Men även där behövs en adapter för att få på andra ok fram. Kolla in den här tråden så ser du hur jag och en del andra gjort http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ht=#282957
Adaptrar till oken gjorde enkelt hemma med handhållen borrmaskin och vinkelslip
Dajb wrote:Okej, ja det såg inte så fruktansvärt avancerat ut, får ta och tackla det, för fick pris på m3 fjäderben och det var inget roligt besked haha
tackar så hemskt mycket för det, är det ok att jag kontaktar dig via Pm eller något om jag skulle ha någon fråga eller stöter på några problem?
Mvh
Nu är inte jag någon expert på 5-bults konverteringar men du är välkommen ändå.
Jag har även möjligheter att tillverka det som behövs.