Några polare har rivit ner deras m50b25 från en e34 och lyckades paja ett lite fäste på den här kedjesläpan med "fjäderfunktion" (ingen aning om vad man ska kalla den!?) till oljepumps kedjan och nu får de inte tag på någon ny.
Någon som vet vad det är för del / vad den heter och vart man kan få tag på en ny? Hittar inget på realoem och dem på bmw hade ingen aning
korre wrote:Jag hade ingen på min M50B25 -93 med vanos och jag har också frågat här på forumet tidigare om de sitter på alla och de gör de tydligen inte.
Förlåt för offtopic men svarade bara på Ludde_'s fråga
Med alla menar du, att dem inte sitter på alla m50 eller inte på alla med vanos? För annars kan man ju utesluta alla vanos maskiner iaf, vet inte heller om det skiljer mellan e34 och e36?
Lyfter denna då ja precis stött på samma problem, rev 2 motorer och den ena hade, den andra ej kedjesträckare. Den utan sträckare har ju betydligt lösare kedja, är det verkligen hälsosamt? Borde ju rassla och slitas fortare tänker jag?den utan har har inte heller bulthål i blocket till fäste. Länkarna över funkar tyvärr inte längre. Kom ni fram till vilka motorer det skiljer på? Kan jag bara sätta ihop den utan sträckare och köra å va gla, de fungerar ju uppenbarligen både och.
Mvh Dennis