Fråga vision79 annars. Han har nog något trippellagrat kinaaggregat som är mycket bättre och billigare du kanske kan få en Kinasvets som slår ESAB på fingrarna till ett paketpris om du förskottsbetalar.
(väldigt internt skämt)
Last edited by Grefven on 14 Jan 2010, 21:47, edited 1 time in total.
bullen! wrote:Fråga vision79 annars. Han har nog något trippellagrat kinaaggregat som är mycket bättre och billigare du kanske kan få en Kinasvets som slår ESAB på fingrarna till ett paketpris om du förskottsbetalar.
Har redan fått förfrågan om en Compturbo och de va väl inte allt för intressant
bullen! wrote:Fråga vision79 annars. Han har nog något trippellagrat kinaaggregat som är mycket bättre och billigare du kanske kan få en Kinasvets som slår ESAB på fingrarna till ett paketpris om du förskottsbetalar.
Fin bil btw låter redigt skönt dom där supramotorerna! lite offtopic fråga men har du någon aning om hur mkt original TwinTurbo stakar & kolvar håller för?
M_power86 wrote:Fin bil btw låter redigt skönt dom där supramotorerna! lite offtopic fråga men har du någon aning om hur mkt original TwinTurbo stakar & kolvar håller för?
Lycka till med bygget nu!
Mvh
Det är lite olika, finns en kille i tyskland som precis bromsat 1066whp med oöppnad motor och har kört så dom senaste 2 åren, finns faktiskt många som plockat ur 1000hk med orignal grejer men frågan är ju hur länge det håller. Hyffsat driftsäkert är väl ungefär 6-650hk
Idag blev det lite gjort igen Har kommit fram till att dra nya kablar tar tid av nån anledning
Här kommer lite bilder iallafall!
Soppapumpsrelä, vippbrytare till fläktar och soppapumpsrelät och laddtrycksstyrningen har hittat hem.
Lyfte i motorn för att kolla hur grenröret passa, inget tog i och det var ganska gott om plats runt omt. Den bakre wastegateflänsen vinklas lite åt sidan så det blir mer plats för downpipen.
Blev i garaget till halv sex imorse, tar tid att hållla på och löda osv när man inte har rätt grejer men det blev gjort iallafall Så litar jag inte på kabelskor för fem öre, så de typ hårdlöds fast så lite krympslang på de.. Så här är reläna till linelocken.
Jag vet inte men helt plötsligt kändes en oljefilterförflyttare onödig
Modifierad strumpa till en orignal bränslepump, nu får Weldon pumpen suga i sig bäst den vill utan skit