Hur mycket böter fick du iår?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Christian.N
Skriver ut all nu så man kan plugga på det
Körkort sedan 2004.04.08 och helt rent tills
2008 så blev det 2500:-
2009 var även helt rent.
500:- för dimljus tillsammans med halvljus.
500:- för något som jag inte minns mer än att jag vet att jag fick böta.
Och 1500:- när jag blev stoppad med gamla E30in när jag bytte garage. Polisen kom precis upp bakom mig från motorvägen.. Kolsvartbil, vit bur, utblås på sidan och såna grejer..
Bilen var obes. oskattad etc etc..
Helgen efter så var jag på race i sthlm (bodde i bålsta) och på vägen hem så åkte jag över andra motorvägs överfarten i bålsta och tro fan att en snutbil kommer upp från motorvägen och hamnar precis bakom mig.. Ja blåljus och fick stanna inne i centrum..
Sen kom det där standard..
-jaha hur var det här då bla bla bla...
Började fråga om bilen... Om buren är laglig.. Utblåset får det sitta på sidan? Då förklarade jag snällt att det sitter över 28cm från närmsta öppningsbara ruta.. Så förklarade jag även att jag höll på att byta garage. Bara bilen kvar och att jag ville flytta den mitt i natten för då var det minst bilar ute bla bla bla...
Hade även arbetskläder på mig eftersom vi hållt på med bilen precis innan vi åkte till racet.. Jag förklarade även att jag hade 700m kvar tills jag var hemma (kunde peka på mitt hus då)
Det slutade med att vi körde sten, sax, påse.
Jag vann med påse över sten så jag fick fortsätta hemåt den kvällen
Får se hur detta år blir om bygget i garaget blir klart innan sommaren
Körkort sedan 2004.04.08 och helt rent tills
2008 så blev det 2500:-
2009 var även helt rent.
500:- för dimljus tillsammans med halvljus.
500:- för något som jag inte minns mer än att jag vet att jag fick böta.
Och 1500:- när jag blev stoppad med gamla E30in när jag bytte garage. Polisen kom precis upp bakom mig från motorvägen.. Kolsvartbil, vit bur, utblås på sidan och såna grejer..
Bilen var obes. oskattad etc etc..
Helgen efter så var jag på race i sthlm (bodde i bålsta) och på vägen hem så åkte jag över andra motorvägs överfarten i bålsta och tro fan att en snutbil kommer upp från motorvägen och hamnar precis bakom mig.. Ja blåljus och fick stanna inne i centrum..
Sen kom det där standard..
-jaha hur var det här då bla bla bla...
Började fråga om bilen... Om buren är laglig.. Utblåset får det sitta på sidan? Då förklarade jag snällt att det sitter över 28cm från närmsta öppningsbara ruta.. Så förklarade jag även att jag höll på att byta garage. Bara bilen kvar och att jag ville flytta den mitt i natten för då var det minst bilar ute bla bla bla...
Hade även arbetskläder på mig eftersom vi hållt på med bilen precis innan vi åkte till racet.. Jag förklarade även att jag hade 700m kvar tills jag var hemma (kunde peka på mitt hus då)
Det slutade med att vi körde sten, sax, påse.
Jag vann med påse över sten så jag fick fortsätta hemåt den kvällen
Får se hur detta år blir om bygget i garaget blir klart innan sommaren
Enköping, 073-3104393
Körkortet tog jag 1998.
Det enda jag har fått på dessa 11 år är ett par parkeringsböter.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
-
tur? eller kör du som en kjärring? heheBonje wrote:Körkortet tog jag 1998.
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Ren jävla bögröta skulle jag kalla det!! Helt sjukt att jag har klarat mig så här länge..dre racing@ wrote:tur? eller kör du som en kjärring? heheBonje wrote:Körkortet tog jag 1998.
Mig vetltigt har jag bara åkt igenom en laserkontroll en enda gång.. då satt jag jag och "sov" men körde av en slump typ 45 på 50 sträckan.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537