325 e36 gäng paj
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
325 e36 gäng paj
har riktigt tråkigt just nu så jag känner att jag kan lägga upp
lite info om bilen nu.
bilen är en bmw 325 e36 årsm 93
och så här ser det ut just nu.
motor
m50b25 vanos
mls packnig
arp bultar
viktad o balanserad botten
renoverad topp
m20 svänghjul
4puck lammel
sachs 618 tryckplatta
hemma gjort grenrör i stål
garrett gt42
630cc spridare
ppf 50mm dump
walbro pump i tanken som förpump till catchtank och därefter bosch 044 pump
10mm bränsle ledningar
tror jag fick med det mesta där iaf.
karros
nåt kjolpaket i glasfiber
breddad bak och valsad fram,
fors focus 05-> framskärmar har jag använt o gjort bakskärmar av
några fälgar från 5 serie är 10 tum breda
coilovers av nån billigarare sort
annars är allt ganska org
så här såg bilen ut i somras:
o efter den helgen på mantorp park så har bilen stått i garaget o
håller på att byggas om igen, så här set det ut nu:
lite info om bilen nu.
bilen är en bmw 325 e36 årsm 93
och så här ser det ut just nu.
motor
m50b25 vanos
mls packnig
arp bultar
viktad o balanserad botten
renoverad topp
m20 svänghjul
4puck lammel
sachs 618 tryckplatta
hemma gjort grenrör i stål
garrett gt42
630cc spridare
ppf 50mm dump
walbro pump i tanken som förpump till catchtank och därefter bosch 044 pump
10mm bränsle ledningar
tror jag fick med det mesta där iaf.
karros
nåt kjolpaket i glasfiber
breddad bak och valsad fram,
fors focus 05-> framskärmar har jag använt o gjort bakskärmar av
några fälgar från 5 serie är 10 tum breda
coilovers av nån billigarare sort
annars är allt ganska org
så här såg bilen ut i somras:
o efter den helgen på mantorp park så har bilen stått i garaget o
håller på att byggas om igen, så här set det ut nu:
Last edited by david__ on 24 May 2010, 19:27, edited 4 times in total.
håller på att se hur det blit när man sänker ner skärm kanterna ,
hatar att ha glipa mellan däck o skärmkant,
har iaf mer att sänka på coiloversen men så kommer jag inre upp på bilstransporten, får använda massa trä plankor som det är redan nu.
bilder
spackling kvar o sen får vi se hur det blir med skärmarna.
vid kraftig höger sväng har jag haft problem med att bränsle pumpen suger luft så nu har det byggts catch tank i bagagen på en liten durk på tillsammans med filter och pump.
har endast lite rör dragning kvar där o sen ska det startas upp igen,
blev 10mm koppar rör hela vägen både retur o tryck.
catch tank bygge:
så ser det ungefär ute just nu, ska ut ikväll o bygga lite till så förhoppnigsvis ska jag väl orka att uppdatera här fram över
hatar att ha glipa mellan däck o skärmkant,
har iaf mer att sänka på coiloversen men så kommer jag inre upp på bilstransporten, får använda massa trä plankor som det är redan nu.
bilder
spackling kvar o sen får vi se hur det blir med skärmarna.
vid kraftig höger sväng har jag haft problem med att bränsle pumpen suger luft så nu har det byggts catch tank i bagagen på en liten durk på tillsammans med filter och pump.
har endast lite rör dragning kvar där o sen ska det startas upp igen,
blev 10mm koppar rör hela vägen både retur o tryck.
catch tank bygge:
så ser det ungefär ute just nu, ska ut ikväll o bygga lite till så förhoppnigsvis ska jag väl orka att uppdatera här fram över
Sätt soppafiltret mellan tankpumpen och catchtanken istället och ett efter 044:an jag har för mig dom inte gillar att suga genom filter så där.
Men jag kanske minns fel =)
Men jag kanske minns fel =)
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
markus wrote:Sätt soppafiltret mellan tankpumpen och catchtanken istället och ett efter 044:an jag har för mig dom inte gillar att suga genom filter så där.
Men jag kanske minns fel =)
ahhaa tack för tipset
har även glömt att nämna att det är fekzen som gör chip till denna bilen,
har strulat lite innan men nu börjar det lösa sig, väntar bara på att det ska bli tort på vägarna igen så jag kan prov köra
Stadig catch!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren wrote:Stadig catch!
jodå,, tack man får använda det man har
filtret ligger bara placerat för att se hur det blir, så ni inte tro jag ska köra det baklänges ..........
men om nån vet mer exakt hur det ksa sitta med filter , innan, före, bakom, upp o ner?? så får ni gärna nämna det, åker ut om en lite nstund bara så det hade inte skadat
nu sitter det koppar rör hela vägen, o slang upp i bagagen till matning från tank till catch tank ratur från fuelrail o matning till motorn , har bara returen till stora tanken kvar nu.
hejdå org rör:
hej nya
ska få dit en 10mm nippel här så man kan nyttja returen på samma sätt som den sitter från början. 8mm kommer att pluggas o sen sätta i en ny bredvid så jag kan använda den vita plast biten som fördelar retur bränslet
hejdå org rör:
hej nya
ska få dit en 10mm nippel här så man kan nyttja returen på samma sätt som den sitter från början. 8mm kommer att pluggas o sen sätta i en ny bredvid så jag kan använda den vita plast biten som fördelar retur bränslet
Kul med bilder från projektet!
Vi ska se till att få till riktigt fina AFR värden på denhär och så att det går att ladda på duktigt sen också! Blir kul detta.
Mvh//Adde Fekzen
Vi ska se till att få till riktigt fina AFR värden på denhär och så att det går att ladda på duktigt sen också! Blir kul detta.
Mvh//Adde Fekzen
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
FekZen wrote:Kul med bilder från projektet!
Vi ska se till att få till riktigt fina AFR värden på denhär och så att det går att ladda på duktigt sen också! Blir kul detta.
Mvh//Adde Fekzen
tack, ja bilder faller mej i smaken, så enkelt o lägga in och så lipper man skriva en hel uppsatts.
ja nu ska vi ladda på
längtar efter lite vår nu bara så man kan ut o köra, tanken är bilen ska var besiktad o körklar i mars, sen om det fattas lack på den så får man ta det i efter hand, just nu så känns det som att funktion går före finnes.
på med långkalsongerna o ut igen
mvh
elen klar till bränsle pumpen, blev ganska fint faktiskt. använde en nylonstumpa till kablarna odet var det som gjorde det hela ganska sexigt.
10mm retur i tank armaturen oxå klar, ja allt e klart saknar bara slang nu som ska mata fram bränlse, har beställt till imorgon så då ska jag nig ha allt för att starta om jag inte glömmer nåt som vanligt.
målade även bagaeutrymmet med svart hammar lack.
så började min dag idag
returen
kabel m.m till pumpen
kan tilläga att provkörnig blir nog inte närmsta dagarna , det snöar helt sjukt ute, sopade av bilen alla snö o när jag hade sopat av bagagen o gick framåt igen låg det ett nytt lager snö på den , det positiva är att lman kan leka i snön med den andra bilen iaf
10mm retur i tank armaturen oxå klar, ja allt e klart saknar bara slang nu som ska mata fram bränlse, har beställt till imorgon så då ska jag nig ha allt för att starta om jag inte glömmer nåt som vanligt.
målade även bagaeutrymmet med svart hammar lack.
så började min dag idag
returen
kabel m.m till pumpen
kan tilläga att provkörnig blir nog inte närmsta dagarna , det snöar helt sjukt ute, sopade av bilen alla snö o när jag hade sopat av bagagen o gick framåt igen låg det ett nytt lager snö på den , det positiva är att lman kan leka i snön med den andra bilen iaf
kul att se bilen, ser ut att kunna bli bra med klös i denna framöver hoppas allt går som det ska
320 2,5 24v Kic-88
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
lätt att det blir så tyvärr händer inte så mycket med den har skickat iväg min databox på felsökning och lagning sen ska jag försöka starta igen letar stora spridare också. Blir fett med breddningen
320 2,5 24v Kic-88
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
6-800cc nått har 465 nu men dom räcker förhoppningsvis inte länge hehe
320 2,5 24v Kic-88
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;